آموزش رمزگذاری (Encryption) بروی ویدیو در اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش رمزگذاری (Encryption) بروی ویدیو در اندروید می پردازیم قبلا آموزش های مرتبطی با رمزگذاری (Encryption) قرار داده بودیم در امروز بروی ویدیو رمزگذاری می کنیم و برای اینکه بتوانیم از آن دوباره نیز استفاده کنیم باید آن را رمزگشایی کنیم تا قابل استفاده باشد در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه رمزگذاری (Encryption)  و رمزگشایی (Decryption) را بروی ویدیو یاد گیرید ما از رمزگذاری AES که در تلگرام استفاده شده است استفاده می کنیم.
 
در اندروید برای رمزگذاری بروی فایلی که حدودا 6 مگابایت باشد حدودا 10  ثانیه لازم است ولی می توان از کتاب خانه هایی مانند ffmpeg برای سرعت بخشیدن به این کار استفاده کرد بعدا آموزشی مربوط به ffmpeg را قرار خواهیم داد.
ابتدا یک layout ایجاد می کنیم و در آن دو دکمه قرار میدهیم نام layout ما برابر با activity_main.xml است.

در بالا دو دکمه قرار گرفته است که یکی برای رمزگذاری و دیگری برای رمزگشایی.
باید وارد فایل AndroidManifest.xml شده و دسترسی زیر را اضافه کنید.

دوستان باید از Runtime Permission استفاده کنید در این آموزش ما به آن نمی پردازیم تا کد ها شلوغ نشود ولی باید حتما استفاده شود در غیر اینصورت کدها کار نخواهد کرد.

آموزش RunTime Permission در برنامه نویسی اندروید

دو متد همانند زیر داریم که عمل رمزگذاری و رمزگشایی را انجام میدهند.

در دو متد بالا ما از کلید Programchi استفاده کردیم که شما می تونید از هرچیز دیگری به جای آن استفاده کنید در بالا از کلاس Cipher به منظور رمزگذاری و رمزگشایی استفاده کردیم.
در نهایت کل کد همانند زیر خواهد شد (کد مربوط به MainActivity.java).

 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق باشید.
 
 

مطالعه بیشتر