آموزش AlertDialog یا دیالوگ هشدار

سلام دوستان عزیز این بار با آموزش AlertDialog یا دیالوگ هشدار در خدمت شما هستیم. این دیالوگ ها کاربرد های زیادی دا)رند به طور مثال درهنگام خروج از برنامه یا در هنگام پرسیدن سوال از کاربر و کلی کاربرد دیگه که انشاالله خودتان در اپلیکیشن های آینده خود از آن استفاده خواهید کرد.برویم به سراغ بخش شیرین برنامه !
برای اینکه یک AlertDialog بسازید باید ابتدا یک شئی (Object) از کلاس داخلی آن AlertDialogBuilder بسازید همانند زیر

بعد از آن نیاز دارید تا دکمه های Positive و negetive (مثبت و منفی ) را برایشان متن و یک onclickListnier برای آن تعریف کنید همانند زیر می شود (دقت کنید این یک مثال است نه خود کد اصلی)

از متد پایین برای قرار دادن یک عکس در سمت چپ بالا استفاده می کنیم و  آن را باید از فولدر Drawable انتخاب کنیم می توانیم از عکس های دیگه نیز استفاده کنیم ولی باید تبدیل نوع به Drawable صورت گیرد.

از متد پایین برای قراردادن قابلیت Cancel شدن آن استفاده می شود یعنی اگر کاربر اطراف آن را کلیک کرد می تواند از بین برود یا نه اگر شما True قرار دهید یعنی کاربر با کلیک در اطراف آن می تواند آن را را کند و در صورت false بودن عکس این موضوع اتفاق می افتد.

از متد پایین برای قرار دادن متن پیام خود استفاده میکنیم مقدار ورودی متد پایین Char است.

از متد پایین برای قرار دادن عنوان استفاده می شود.

حال زمان نمایش AlertDialog ما است برای این کار همانند خط زیر عمل کنید

و در آخر یم مثال کامل برای شما دوستان عزیز

دوستان دقت کنید Alert Dialog فقط برای نمایش یک پیام ساده نیست و می توان در آن CheckBox , RadioButton ,List و خیلی چیز های دیگر در آن گذاشت در آموزش های بعدی به آن ها می پردازیم.
انشاالله این آموزش هم همانند آموزش های دیگر فرا گرفته باشید.

مطالعه بیشتر