معرفی سایتی برای ایجاد دکمه سفارشی برای برنامه اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به معرفی سایتی برای ایجاد دکمه سفارشی برای برنامه اندروید می پردازیم این سایت که می خواهیم معرفی کنیم فوق العاده امکانات بالایی داره و بدون کد نویسی شما می توانید دکمه خودتون رو ایجاد کنید سپس کد ها را تحویل گرفته و در برنامه خود قرار دهید البته این زیاد معمول نیست ولی برای کسانی که تازه کار هستند و می خواهند برنامه نویسی اندروید را انجام دهند مفید است در ادامه با ما همراه باشید.
برای دسترسی به سایت می توانید از لینک زیر استفاده کنید

بعد از وارد شدن به سایت در سمت راست پنلی برای سفارشی سازی وجود دارد ما بعضی از امکاناتی را که این سایت فراهم می کند نام مبریم.
ایجاد سایه یا Shadow به صورت فوق العاده حرفه ای و حتی گرد کردن سایه و تغییر جهت های آن که به shadowDx و shadowDy معروف هستند و گرد کردن آن به shadowRadius معروف است
ایجاد دکمه گرد
تغییر رنگ در تمامی نقاط دکمه یعنی شما می توانید یک دکمه چند رنگ هم ایجاد کنید که به shadowColor نیز معروف است ورودی آن رنگ است.
و کلی امکانات فوق العاده دیگه که شما می توانید از آنها بهره ببرید.
بعد از اینکه تنظمیات خود را اعمال کردید وارد تب به نام buttonshape.xml شده و آن ار کپی کنید حال وارد اندروید استودیو شده و داخل فولدر Drawable آن یک فایل به نام  buttonshape.xml ایجاد کرده  و کدهایی را که کپی کردید در آن قرار دهید.
حالا وارد layout که می خواهید دکمه را در آن قرار دهید شده و در سایت به تب Button برگشته و محتویات آن را کپی کنید و در layout خود قرار دهید و تمام دکمه شما ایجاد شد .
 
این آموزش هم همانند آموزش های دیگر به پایان رسید.
 
موفق باشید.

مطالعه بیشتر