کوتلین یا کاتلین ؟

سلام دوستان در بسیاری از وب سایت های ایرانی دیدم که از واژه های مختلفی مثل کوتلین , کاتلین (kotlin) استفاده می کنند به همین علت ریشه اصلی این کلمه  کوتلین , کاتلین یا kotlin  رو مورد بررسی قرار دادم و به این نتیجه رسیدم که کاتلین غلط و کوتلین درست بوده در ادامه اسناد مربوط به غلط بودن املای نوشتاری کاتلین و درست بودن املای نوشتاری کوتلین را برای شما مستند می کنم با ما همراه باشید.
 
در صورتی که تا به حال با زبان برنامه نویسی کوتلین آشنا نشده اید بهتر است ابتدا مباحث زیر را مطالعه کنید.

کوتلین (kotlin) چیست ؟

چرا باید از زبان کوتلین در اندروید استفاده کنیم ؟

 

اولین دلیل

این واژه کاتلین خوانده می شود و حتما که نباید به همین شکل یعنی کاتلین نوشته شود ! صدا زیر را گوش کنید تا متوجه شوید همانطور که گفتیم کاتلین تلفظ و کوتلین نوشته می شود !

دلیل دوم

زمانی که این واژه را در چنیدن Translate مختلف بررسی کردم Kotlin  را به کوتلین ترجمه کردند عکس برای استناد کردن پس باز هم کوتلین درست است !

دلیل سوم

وب سایت بزرگی مانند ویکی پدیا (هرچند که توسط ایران ها ترجمه شده است) از کوتلین برای واژه اصلی خود استفاده کرده است نه کاتلین در اینجا نیز کوتلین درست بود !

 
همانطور که در بالا دیدید دلایل منطقی برای اینکه باید از واژه کوتلین استفاده کرد بیان کردیم ! هرچند باز وب سایت های ایرانی به اشتباه این واژه را کاتلین تایپ خواهند کرد  و فقط این پست یک جنبه اطلاع رسانی کلی داشته و هیچگونه قصد تخریب  وب سایت خاصی را نداشتیم شما نیز اطلاع رسانی کنید تا این چرخه اشتباه اصطلاح گردد .
از لینک زیر به منظور اطلاع رسانی می توانید استفاده کنید.

کوتلین یا کاتلین ؟


 
این مقاله نیز به فرجام رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر