آموزش افزودن کتاب خانه در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان امیدوارم سلامت باشید در این سری از آموزش های مبتدی برنامه نویسی اندروید به آموزش افزودن کتاب خانه در برنامه نویسی اندروید می پردازیم شاید بپرسید برای اضافه کردن کتاب خانه به اندروید استودیو و یا Eclipse  چگونه باید عمل کرد ؟ در این آموزش نحوه اضافه کردن کتاب خانه به هر دو محیط برنامه نویسی اندروید استودیو و Eclipse را به شما آموزش خواهیم داد در ادامه با ما همراه باشید.
 

برای اینکه به اندروید استودیو کتاب خانه اضافه کنید سه راه وجود دارد که عبارتند از :

  • با استفاده از فایل Jar
  • با استفاده از فایل aar یا Module
  • با استفاده از گریدل (gradle)

راه اول با استفاده از خود فایل jar که در این حالت شما ابتدا از سمت پنل سمت راست بروی android کلیک کرده سپس آن را بروی Project قرار داده پوشه libs را پیدا کرده و فایل Jar را در آن قرار دهید (عملیات Drag & Drop کار نمی کند باید Copy و Past کنید).
از عکس زیر کمک بگیرید

 
بعد از اینکه فایل jar را درون پوشه libs قرار دادید بروی آن کلیک راست کرده و در منو باز شده (آخرین گزینه) Add as Library را انتخاب کنید کمی صبر کنید تا پروژه sync شود و زمانی که sync به پایان رسید کتاب خانه شما اضافه شده است .
از عکس زیر می توانید کمک بگیرید

در لینوکس و مک هم به همین شکل است.
 
اگر شما یک فایل aar دارید و می خواهید آن را به عنوان یک کتاب خانه به پروژه اضافه کنید و از آن استفاده کنید می توانید همانند زیر پیش بروید.
وارد مسیر زیر در اندروید استودیو شوید.

بروی New Module کلیک کنید یک پنجره باز می شود در پنجره باز شده گزینه Import jar / AAR Package را انتحاب کنید در مرحله بعد باید فایل AAR را انتخاب کنید و بروی ok کلیک کنید.
 

 
بعد از اینکار از منوی File گزینه Project Structure را انتخاب کرده و از سمت چپ پنل گزینه app را انتخاب کنید و به تب آخر یعنی Dependencies رفته بروی علامت + کلیک کنید از گزینه های باز شده گزینه Module Dependencies را انتخاب کرده و در پنل باز شده یک گزینه وجود دارد آن را انتخاب کنید و بروی ok کلیک چند لحظه صبر کنید تا پروژه sync شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برای اینکه با استفاده از گریدل (Gradle) کتاب خانه اضافه کنید باید وارد Project Structure شوید همانند قبل سپس  همانند عکس زیر پیش بروید.
 

 
بعد از اینکه بروی آن کلیک کردید گزینه اول یعنی Library Dependency را انتخاب کنید زمانی که بروی آن کلیک کنید یک پنجره همانند زیر برای شما نمایان می شود.

 
کتاب خانه را می توانید جستجو یا از لیست انتخاب کنید  مثل همیشه قندشکن فراموش نشود.
 
برای اضافه کردن کتاب خانه به Eclipse می توانید مثل زیر عمل کنید.
ابتدا فایل jar را به پوشه libs کپی کنید سپس پروژه را refresh کنید بروی فایل jar کلیک راست کرده و گزینه Build Path -> Add to Build Path را انتخاب کنید.
عکس زیر تمامی بخش را توضیح خواهد داد.

 
 
موفق باشید.

مطالعه بیشتر