بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2018

سلام دوستان در این پست به بررسی بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2018 خواهیم پرداخت در ادامه 10 تا از بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2018 را به شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.
 
شاید یکی از مشکلترین کارها برای شروع برنامه نویسی انتخاب زبان برنامه نویسی باشد (البته این مطلب برای ایران صدق نمی کند چون بیشتر برنامه نویسان زبان برنامه نویسی ای را انتخاب می کنند که درآمد بالاتر و همینطور در زمان فعلی بازار کار بیشتر داشته باشد ! ) زیرا بیش از 600 هزار زبان برنامه نویسی برای یادگیری وجود دارد ! هر زبان برنامه نویسی سخته ها و آسانی هایی دارد الیته از نظر من بیشتر زبان های برنامه نویسی ساده هستند فقط باید Concept یکی را به شکل اصولی یاد گرفت.

1-Swift

یکی از زبان های برنامه نویسی که از  Objective-C معروف تر است و با آن اپلیکیسن ها ios یا برای mac os را به صورت native توسعه داده می شود شاید بتوان گفته Swift آینده را تغییر خواهد دلایل متفاوتی برای این گفته وجود دارد به طور مثال شما به راحتی می توانید بازی های 2D را در آن توسعه دهید دلیل دوم User Friendly در آن رعایت شده است Swift تحت تاثیر قرار گرفته Ruby و Python است . دلیل سوم یک زبان سطح بالا تلقی می شود پس یادگیری آن مثل آب خوردن است ! دلیل چهارم IDE قدرتمند Xcode را دارد هرچند فقط شما با داشتن یک mac book می توانید برنامه نویسی ios را شروع کنید اما می توانید با نصب Virtual سیستم عامل mac بروی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصیتان آن را به صورت مجازی اجرا کنید که زیاد جالب نیست !
 

2-Ruby

زبان برنامه نویسی که هروز در حال توسعه و بهتر شدن است ! زبان , object oriented programming یا شئی گراست البته بیشتر زبان های برنامه نویسی امروزه این ویژگی را دارند در صورتی که این ویژگی وجود نداشته باشد زبان برنامه نویسی نمی توان آن را نامید. زبان Ruby بسیار ساده و هیمنطور استفاده از آن به سادگی امکان پذیر است. افرادی مانند  Groupon, Airbnb, Pxlr, و Bloomberg که موفق هستند در Ruby کد نویسی کرده اند.
 

3-PHP

به صورت گسترده استفاده می شود از WordPress ممنونیم ! (سایت فعلی که میبینید با ورپرس نوشته شده است !) بیش از 10 میلیون از سایت های برتر جهان با php نوشته شده اند مثل Facebook , wikipedia و… یکی از بهترین دلیل برای یادگیری زبان برنامه نویسی PHP سادگی , قابل فهم بودن و به طور کلی حل کننده تمامی مشکلات سخت و پیچیده است و واقعا انعطاف پذیری فوق العاده بالایی دارد.
عکس زیر را ببینید و متوجه گستردگی PHP خواهید شد !
PhP world wide usage
 

4-C++

در سال 1983 ساخته شد و جایگزین زبان C سخت و کسل کننده بود و خیلی سریع میان برنامه نویسان محوب شد یکی از دلایل آن کلاس های از قبل تعریف شده بود به طور مثال شما می توانستید به سادگی از تابع Random برای به وجود آوردن اعداد تصادفی استفاده کنید در صورتی که در C باید خودتان آن را ایجاد می کردید. دو تا از برنامه های بسیار بزرگ که با زبان c++ نوشته شده اند ویندوز و Google Chrome است و یک نمونه بسیار موفق تر سایت Amazon است که با زبان c++ نوشته شده است. دلایل مختلفی برای اینکه چرا باید زبان c++ را یاد بگیریم وجود دارد از عمده دلایل آن این است که شما می توانید به سادگی بازی تولید کنید یا حتی اپلیکیشن موبایل بنویسید.
 

5-C

در سال 1972 منتشر شد و ویژگی های آن برنامه نویسان می توانستند بروی سیستم عامل Unix برنامه نویسی کنند به همین دلیل بسیار معروف شد و یکی از زبان های برنامه نویسی است که به صورت بسیار گسترده مورد استفاده برنامه نویسان قرار گرفته است شاید کمی تعجب کرده باشید.یکی از دلایل عمده که سبب شد برنامه نویسان علاقه مند به این زبان شوند این بود که برنامه ای که شما با زبان C بنویسید چون Unix بیس است بروی تمامی Platform ها کار خواهد کرد.  ولی زبان C بسیار کاربرد دارد و همیشه بازار کار خوبی خواهد داشت شرکت های موفقی مانند Spotify , Dropbox  و eBay از زبان برنامه نویسی C استفاده کرده اند.
 

6-Javascript

زبانی که بیشترین استفاده را توسط برنامه نویسان در سال 2018 کسب کرد این زبان برنامه نویسی توسط 64,000 توسعه دهنده از 173 کشور مورد استفاده قرار گرفت که آمار فوق العاده بالایی است. JavaScript به شما امکان ساخت وب سایت واکنشگرا  و تعاملی را خواهد داد و یکی از تکنولوژی و ابزار ضروری در طراحی وب و Html است و بیشتر مرورگرها این قابلیت را به صورت پیشرفته پشتیبانی می کنند به جز Internet Explorer  !
 

 
یکی از بخش های مهم در برنامه نویسان Front End و Back End شاید JavaScript باشد شاید برای طراحی تعاملی هرچقدر که فکر کنید باید از جاوا اسکریپ استفاده کنید. حتی JavaScript برای برنامه نویسی موبایل نیز آماده شده است شما می توانید به راحتی یک اپلیکیشن موبایل بنویسید و هم برای Ios و هم برای Android خروجی بگیرید ولی نیازمند حداقل 3 سال کار با JavaScript است.
 

7-Java

بهترین زبان برنامه نویسی شاید جاوا باشد (هم از نظر جهانی و هم از نظر بازار کار ایران !) جاوا یکی از کاربردی ترین زبانی است که شاید با آن بتوانید آشنا شوید زبان جاوا complexity زبان c++ را به شکلی Bypass می کند ! (اصلا سختی ندارد) از جاوا به منظور توسعه سیستم های Back End , برنامه های موبایل و Desktop استفاده می شود از لینک زیر نیز می توانید علت انتخاب زبان جاوا را مطالعه کنید.

۱۰ دلیل برای انتخاب زبان جاوا

 

8-C#

در چندین جلمه می توان آن را به اتمام رساند ساده , کاربردی , object oriented , Component base , یادگیری آسان , نزدیک بودن به زبان محاوره و از همه مهم تر بر پایه فریمورک .NET این زبان توسط Microsoft به منظور توسعه برنامه های ویندوزی منتشر شد هم اکنون امکان ساخت اپلیکیشن های موبایل بر پایه ios و android در C# وجود دارد و یکی از زبان های توصیه شده برای توسعه بازی ها با Engine یا موتور Unity است. با استفاده از Xamarin امکان ساخت اپلیکیشن های موبایل برای ios و android به سادگی امکان پذیر است (چیزی که Microsoft میگه ولی برنامه نویسان .net نمی توانند یکدفعه با این Ide اپ موبایل بنویسند لازمه یادگیری syntax های مربوط به آن است.)
 

 

9-Objective-C

زبان برنامه نویسی object orientated و از مشتق C می باشد پس شاید فکر کنید برنامه نویسی کمی در آن سخت باشد ولی از C کمی راحتر است و به صورت گسترده به منظور توسعه یا ساخت برنامه توسط apple و ios استفاده می شود برنامه های که با این زبان نوشته می شوند بسیار روان خواهند بود اگرچه زبان Swift جای Objective-C به صورت چشم گیری گرفته است اما نمی شود از این گذشت که این زبان باعث می شود ذهن برنامه نویسی در مورد برنامه نویسی بیشتر باز شود و برای رزومه کاری بسیار مفید است.
 

10-Rust

زبان برنامه نویسی که در سال 2016 اولین مقام را در زبان برنامه نویسی از دیدگاه توسعه دهندگان StackOverFlow آورد براساس رای گیری که در سال 2016 انجام شد 79.1 درصد برنامه نویسان عاشق این زبان برنامه نویسی شده بودند.
بیشتر برنامه نویسان که می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند زبان Rust را انتخاب می کنند. بنیان گذار زبان برنامه نویسی Rust شرکت Mozilla است و یک زبان برنامه نویسی open source است و به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح پایین شناخته می شود.
 
 
موفق  و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر