بهترین فریمورک های php

سلام دوستان همیشگی در این سری از مقالات وب سایت به معرفی بهترین فریمورک های php می پردازیم زبان پی اچ پی (php) یک زبان native برنامه نویسی است که فریم ورک (framework) های مختلفی هر ساله برای آن منشتر می شود در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین فریم ورک های php را به شما معرفی کنیم و شاید حتی از آنها استفاده کنید.
 

Symfony – سیمفونی

یکی از معروف ترین فریم ورک های php سیمفونی است که در واقع سبب انقلابی عظیم در این زبان برنامه نویسی شد ایجاد روش‌های جدید در برنامه‌نویسی و توسعه‌پذیری در ابعادی جدید از ویژگی‌های سیمفونی به شمار می‌رود. بسیاری از فریم ورک های این کتابخانه در نرم افزار های بزرگی مثل آمازون  و دروپال دیده می شود. از این فریمورک بیشتر به منظور تولید پروژه در سطح بزرگ تا کوچک استفاده می شود و جالبتر این بخش است که این فریم ورک سریع و امن و به عنوان یک استاندارد غیر رسمی برای php معرفی می شود.

Laravel – لاراول

کمتر کسی است که php کار کند و این فریم ورک فوق العاده را نشانسد. این فریم ورک با ترکیب بهترین کتاب خانه و معماری ها برنامه نویسی را تا حد زیادی برای برنامه نویسان php آسان کرده است و از ویزگی آن می توان به امن بودن این فریم ورک اشاره کرد لاراول تمامی امکانات مربوط به یک سایت کامل را در اختیار شما قرار می دهد از جمله ویژگی های آن می توان به سئو  بودن این فریم ورک نیز اشاره کرد و در آخر این فریم ورک قالب های از پیش تعریف شده نیز در خود دارد و بیشتر برنامه نویسان از برنامه نویسی با این فریم ورک لذت می برند.

CodeIgniter – کدایگنیتر

CodeIgniter یکی از قدیمی ترین فریم ورک php است که به برنامه نویسی به سبک سنتی اشاره می کند کدایگنیتر از معماری MVC و همینطور زبان شئ گرایی پشتیبانی می کند و همین هست که بیشتر برنامه نویسان را مجاب می کند تا از این فریمورک استفاده کنند.
در پروژه های کوچک تا بزرگ امکان استفاده از این فریمورک وجود دارد. اما با آمدن فریمورک های بهتری مثل laravel کم کم برنامه نویسان از این فریمورک کمتر استفاده کردند.
 

CakePHP – کیک پی اچ پی

تنهای فریمورک محبوبی که بیشتر در کشور ایران استفاده می شود CakePHP است زیرا پیاده سازی و اجرای آن خیلی سریع بوده و زمان زیادی از برنامه نویس نمی گیرید و از معماری mvc و mvvm در این فریمورک استفاده شده است.

Nette – نته

فریمورکی سریع ساده مدرن و کارآمد که در پروژه های نسبتا بزرگ کاربرد بیشتری دارد ولی اینطوری نیست که نتوان از آن در پروژه های کوچک استفاده کرد.

Zend – زند

یکی دیگر از فریمورک های قدیمی php که توسط برنامه نویسان در قدیم مورد استقبال قرار می گرفت توسعه این فریمورک توسط گوگل خود شرکت ZEND و موسسان خود php اداره می شود مایکروسافت نیز در توسعه این فریمورک به php کمک می کند. البته بیشترین کاربران این فریمورک به خاطر قدیمی شدن این فریمورک از فریمورک zend مهاجرت کرده اند.
 

PHPixie – پی اچ پیکسی

از ویژگی های این فریمورک می توان به سرعت بسیار بالا و عملیات بسیار کم سمت سرور اشاره کرد این فریمورک برپایه ی معماری HMVC پیاده سازی شده است PHPPixie در ابندا شاخه ای از فریم‌ورک کوهانا بود اما بعدها دوباره از ابتدا بازنویسی شد و به عنوان یک نسخه از فریمورک منشتر شد.

Slim – اسلیم

کوچکترین فریمورک خانواده بزرگ php برابر با Slim است از ویژگی های این فریم ورک توجه به سرعت است هرچند به نام  micro framework معرفی شد ولی کتاب خانه های زیادی را در خود جای داده است از این فریمورک بیشتر در پروژه های کوچک تا متوسط استفاده می شود برای پروژه های بزرگ امکان استفاده ندارد.
 
نظر شما در رابطه با فریمورک های php چیست ؟ فریمورک بهتری می شناسید حتما در بخش نظرات به ما معرفی کنید.
 
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر