آموزش Blur کردن ImageView در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش Blur کردن ImageView در برنامه نویسی اندروید می پردازیم قبلا آموزشی در رابطه با Blur کردن ImageView برای شما قرار داده بودیم که در آن شما به صورت کامل نمی توانید بروی Blur کردن ImageView کنترل داشته باشید در ادامه می توانید پیشنمایشی از آن را مشاهده کنید.
 

 
همانطور که مشاهده می کنید کنترل بیشتری بروی blur کردن عکس دارید البته عکس پشتی Blur شده است. از خوبی های این کتاب خانه پشتیبانی از Api 14 به بالا است پس با هیچ نگرانی ای می توانید آن را به پروژه خود اضافه کنید حجم کتاب خانه حدودا برابر با 10 کیلوبایت است که چندان به چشم نمی آید.
برای اضافه کردن این کتاب خانه ابتدا وارد فایل Build.gradle از نوع Module شده سپس در بخش dependencies خط زیر را اضافه کنید.

در تگ defaultConfig دو خط زیر را اضافه کنید.

وارد فایل Build.gradle از نوع Top-Level شده سپس در بخش repositories خط زیر را قرار دهید.

کتاب خانه بالا در منبع Jitpack قرار دارد باید حتما خط بالا را قرار دهید.
شما می توانید به صورت زیر آن را لود کنید.

یا با استفاده از bitmap می توانید مثل زیر آن را لود کنید.

در صورتی که می خواهید به صورت Synchronous عکس لود بشه مقدار Async را برابر با false و در صورتی که می خواهید ASynchronous لود کنید مقدار True را در Async قرار دهید.
در صورتی که می خواید یک عکس bitmap از کتاب خانه دریافت کنید یعنی یک عکس را Blur شود و در فرمت Bitmap به شما تحویل داده شود کافی است از کد زیر استفاده کنید.

نمونه مثال از کد زیر استفاده کنید.

 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر