کار با Crash Reporting در برنامه نویسی اندروید

امتیاز 3.00 ( 1 رای )

سلام دوستان عزیز در این سری از آموزش های برنامه نویسی اندروید به آموزش کار با Crash Reporting در برنامه نویسی اندروید در سرویس فایربیس می پردازیم در مورد این سرویس قبل تر توضیح جامعی داده بودیم ولی حالا یک اشاره کوچکی بهش می کنیم اگر برنامه شما یک باگی داشته باشه که شما این رو پیدا نکنید و برنامه به دست کاربر ها برسه کاربر می تونه این باگ های برنامه شما رو به شما اطلاع بده نحوه کاره هم به این شکل است که وقتی برنامه Force Close می دهد کنار دکمه Force Close یک دکمه دیگر به نام Crash Report ظاهر می شود و کاربر با کلیک بروی آن باگ های برنامه شما (صفحه که اکتیویتی کرش داده) را برای شما ارسال می کند.
بعد ساخت حساب در FireBase وارد آن شوید اگر هم اکنون حساب دارید وارد شوید نحوه ساخت حساب هم زیاد سخت نیست کافی است شما یک حساب جیمیل داشته باشید.
قبل از وارد شدن خط زیر را به بخش Moudle مربوط به Build.Gradle اضافه کنید و پروژه را Sync کنید.

و ماحصل نهایی به صورت زیر می شود.

در صورتی که با اروردی مواجه شدید بخش Core را اضافه کنید در غیر این صورت این کار باعث افزایش حجم برنامه شما می شود و خطاهای ممکن است پیش بیاید قبل تر علت این خطا ها  را توضیح داده ایم (خطای تحریم ایران توسط گوگل نیار به اتصال به یک قندشکن هستید)
خط زیر را به Build Gradle خود اضافه کنید

sync فراموش نشود.
شاید بهتر باشد با ساده ترین دستور شروع کنیم برای این کار در بخش Mainactvity خود کد زیر را قرار دهید.

بعد از این که برنامه را اجرا کردید حدودا 20 دقیقه طول می کشد تا این خطای ساختگی ما در پنل فایربیس شما ظاهر شود. یک عکس همانند زیر برای شما نمایان می شود. بعد از ورود به پنل در سمت چپ Crash Report را انتخاب کنید تا پیام های یا کرش های برنامه خود را ببینید.

 
همانطور که می بینید حتی خطی که این ارور را ایجاد کرده برای شما نمایان شده است !
برای این که هر خطایی در برنامه شما اتفاق افتاد report آن برای شما ارسال شود کافی است خط های زیر رد  هر قسمت از اکتیویتی خود قرار دهید تا اطلاعات دقیقی برای شما ارسال شود.

هر اتفاقی در ترد اصلی برنامه ایجاد شود در صورت بسته شدن برنامه برای شما ارسال می شود.
همینطور شما می توانید یک log سفارشی نیز تهیه کنید تنها با استفاده از کد های زیر

ما هنوز logcat را توضیح نداده ایم ولی به زودی یک پست در مورد این وضوع قرار خواهیم داد .
حتی می توانید logcat های خود را به فایربیس ارسال کنید با استفاده از کد زیر

 

مطالعه بیشتر