آموزش Overloading در جاوا

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی جاوا به آموزش Overloading در جاوا می پردازیم شاید بپرسید چرا باید از Overloading استفاده کنیم و فایده استفاده از Overloading کجاست در ادامه بیان می کنیم چرا برنامه نویسان از Overloading در متود های خود استفاده می کنند با ما همراه باشید.

Overloading چیست ؟

همانطور که منبع اصلی جاوا گفته است در نظر بگیرید یک کلاسی دارید که می خواهد یک چیزی را بکشد (draw) و باید این متود draw شما ورودی های مختلف مثل Integer , String ,double داشته باشد یعنی هر یک متود با ورودی ها مختلف شاید این کار درست نباشد که متودهایی با نام مختلف ایجاد کنیم و فقط فرق آنها در ورودی آنها باشد پس بهترین راه استفاده از Overloading است یعنی ما متودهایی هم نام ایجاد می کنیم که فقط ورودی های مختلفی داشته باشند.

به مثال زیر توجه کنید.

در overloading این امکان وجود ندارد که شما متودهایی با یک نام و یک DataType همانند داشته باشید یعنی مثل زیر هیچ وقت امکان پذیر نیست.
یک نمونه مثال ساده از متود overloading که خود جاوا در حال استفاده از آن است و می توان به آن اشاره کرد متود String.valueOf است زمانی که شما آن را تایپ کنید لیستی همانند زیر برای شما نمایان می شود.
پس در نتیجه خود جاوا نیز از این تکنیک استفاده کرده است شاید یکی از دلیل های آن ساده کردن برنامه نویسی و دلیل دوم دیگر نیازی نیست برای نامگذاری ساعت ها وقت بگذاریم منظورم از نامگذاری x و y نیست بلکه نامگذاری اصولی است.
 
این آموزش به پایان رسید.
 
موفق باشید.
 

مطالعه بیشتر