آموزش Timer در جاوا

امتیاز 4.00 ( 2 رای )

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی جاوا به آموزش Timer در جاوا می پردازیم از کلاس Timer در جاوا به منظور تکرار پشت سرهم یکار می توان استفاده کرد به طور مثال اگر بخواهید به مدت دو دقیقه بررسی کنید که Connection به دیتابیس وصل هست یا خیر می توان از Timer (تایمر) استفاده کرد در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه پیاده سازی و استفاده از Timer را در جاوا یاد گیرید.
 
همانطور که در بالا گفتیم Timer به منظور تکرار یک کار در بازه زمانی مشخص مورد استفاده قرار میگیرد در عبارت ساده اگر بخواهید یک کار به صورت تکراری در یک بازه زمانی مشخص اجرا شود می توان از کلاس Timer در جاوا استفاده کرد.
در ادامه چند مثال مختلف از Timer را برای ما قرار می دهیم.
ابتدا باید کلاس زیر را Import کنید.

بعد از اینکار باید یک instance از کلاس Timer بسازیم همانند زیر

و در نهایت با استفاده از متد schedule مربوط به Timer این کار انجام می شود

در بالا کار به مدت دو دقیقه به صورت پشت سرهم تکرار می شود در بالا یکسری عدد در هم ضرب شده اند که برای تبدیل ثانیه به میلی ثانیه است اگر می خواهید برای 5 دقیقه کار مورد نظر به طور مثال تکرار شود کافی است عدد 2 را با 5 جایگزین کنید.
برای اینکه یک کار پس مدت زمان مشخصی انجام شود هم می توانید از کد زیر استفاده کنید(الیته این هم به صورت تکرار پشت سرهم خواهد بود البته می شود با دادن زمان کم برای ورودی اولی آن را کنترل کرد.)

 
این آموزش هم همانند آموزش ها پیشین به پایان رسید.
موفق و موید باشید.

مطالعه بیشتر