JobScheduler چیست ؟

سلام دوستان عزیز در این بخش از مقالات وب سایت به بررسی JobScheduler چیست ؟ می پردازیم این ویژگی همراه با Lollipop یا Api 24 معرفی شد و در یک کلمه فوق العاده است برای اینکه کارها را براساس شرط انجام می دهد نه در زمان شاید فکر کنید این ویژگی خیلی هم فوق العاده نیست بلکه شاید شما بخواهید یک کاری را در زمان انجام بدهید پس وضعیت آن چی می شود در ادامه به سوالات شما در رابطه به JobScheduler پاسخ خواهیم داد.

JobScheduler در اندروید

همان طور که گفته شد کارها براساس شرط انجام می شود یعنی اگر شما یک Task ی داشته باشید که همین الان بخواهید آن انجام شود براساس شرطی که قرار داده شده است آن اجرا می شود و بقیه Task هایی که در Background است برای زمانی کوتاهی stop می شوند. JobScheduler در اندروید فوق العاده کابردی است.

JobScheduler چیست ؟

JobScheduler این گارانتی را به شما می دهد که Job یا Task شما حتما انجام شود اما از آنجایی که JobScheduler توسط سیستم مدیریت می شود ممکن است Task شما را به گونه ای هوشمندانه در background اجرا کند , این سیستم براساس اولویت کارهای خود را انجام می دهد ولی از این بخش که ممکن است Task شما مهم باشد را نادیده نمی گیرد. در نتیجه ممکن است برخی از نرم افزارهای دیگه را برای چند دقیقه minimize کند تا Task شما به انتها برسد.

باید دقت کنید هنگام پیاده سازی JobScheduler متدهای اصلی آن را به درستی استفاده کنید و در صورتی که LifeCycle مربوط به آن را فراموش کنید نرم افزار شما به عنوان battery drainer (یا تمام کننده باطری ) به کاربر suggest می شود تا آن را Sleep یا Stop کند. JobScheduler در اندروید

ویژگی های JobScheduler :

  • انجام Task براساس نوع Internet Connection
  • پشتیانی از سرویس های presistent (سرویس هایی که باید بعد از Restart شدن گوشی دوباره اجرا شوند)
  • Conditional Job Support  – پشتیبانی از Job شرطی به عنوان مثال آپلود فایل بسته به میزان سرعت اینترنت
  • Kick other background usage – بیرون انداختن سرویس های دیگری که در background است به منظور استفاده نرم افزار شما
  • مدیریت نسبتا آسان

یکی از اهداف JobScheduler جلوگیری از استفاده بیش از حد از باطری و همین طور جلوگیری از استفاده بیش از حد از حافظه است.

این مقاله هم به پایان رسید.

منبع

موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر