درآمد برنامه نویس اندروید چقدر است ؟

سلام دوستان همیشگی امیدوارم مثل همیشه پرانرژی و سلامت باشید در این سری از مقاله های وب سایت نگاهی به درآمد برنامه نویسان اندروید میندازیم سوال اصلی اینکه درآمد برنامه نویس اندروید چقدر است ؟ معیار های متفاوتی بسته به پروژه , شرکت و سطح برنامه نویسی شما که تعیین کننده میزان این درآمد است در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی تخصصی به درآمد برنامه نویسان اندروید ایران داشته باشیم.
 
درآمد برنامه نویسان اندروید در سال 1399
این مطلب در تاریخ 1399/04/27 نوشته شده است 🙂 قیمت ها به سال 1399 بر می گردد.
همانطور که در ابتدا گفتیم درآمد برنامه نویسان اندروید در ایران برپایه ی سه معیار تعیین می شوند.

  • سطح برنامه نویسی – Junior یا Senior
  • شرکت برنامه نویسی
  • پروژه

1- سطح برنامه نویسی – Junior یا Senior

برنامه نویسی های اندروید از نظر خودم به سه سطح تقسیم میشن : افرادی که در اصطلاح خودشون رو برنامه نویس ماهر میدونن ولی در پروژه واقعی به مشکل می خورن دو سطح دیگه هم به Junior و Senior تقسیم بندی میشه.
ساخت برنامه های ساده ای مثل کتاب ساز , کتاب offline , برنامه بکاپ گیر را نمیشه اسمش رو پروژه قرار داد , پروژه یعنی چیزی که چالش داشته باشه , هر شخصی با چندتا سرچ ساده می تونه برنامه های دیتابیسی تولید کنه پس این نوع برنامه نویس ها با سطح Junior خیلی فاصله دارن.
بهترین پیشنهاد استفاده از ویدیو های آموزشی + رفتن به یک شرکت جهت کارآموزی هستش تا با پروژه های واقعی آشنا بشید. در پستی بیشتر در رابطه با سطح های برنامه نویسی صحبت خواهیم کرد.
برنامه نویسان Junior حدودا بین 3 تا 8 میلیون تومان دریافت می کنند.
برنامه نویسان Senior حدودا بین 10 تا 15 میلیون دریافت می کنند.
برخی از برنامه نویسان Senior نیز بروی درصدی از پروژه توافق می کنند, همیشه ملاک رو پول در نظر نگیرید.

2- شرکت

ساخت برنامه هایی که کاملا Unique باشند در ایران کم اتفاق نمیفته و معمولا یک تیم خاص بروی یک اپلیکیشن کار نخواهد کرد.

Digikala

فروشگاهی مثل دیجی کالا هر روز اپلیکیشن موبایل نولید نمی کند ولی با گذشت چند سال رو به توسعه مجدد نرم افزار خود می آورد و در بیشتر موارد تیم توسعه خودش را هم تغییر میده , پس کار کردن در همچین تیمی مزایای خوبی خواهد داشت , پول خوبی برای تولید اپلیکیشن دیجی کالا خرج می کنه.
حدودا برنامه نویسان اندروید ایرانی بین 9 تا 12 میلیون در این شرکت حقوق دریافت می کنند.

کافه بازار , دیوار

نرم افزاری مثل کافه بازار همیشه در حال توسعه است و برنامه نویسان کافه بازار کمتر از 10 میلیون دریافتی ندارند 🙂 البته از این نکته نباید گذشت که بسته به سطح برنامه نویسی شما این قیمت از 5 میلیون تا 15 میلیون متغییر خواهد بود. از خوبی کافه بازار توسعه و استفاده از تکنولوژی های جدید و همینطور توسعه نرم افزار محبوب دیوار هست.

شیپور

نرم افزار شیپور که به گونه ای رقیب دیوار است توسعه آن به صورت پیوسته در حال انجام شدن است و موقعیت خوبی برای برنامه نویسان Senior می باشد میانگین حقوق بین 7 الی 10 میلیون تومان در ماه می باشد.

پروژه

انجام پروژه هایی که تا به حال انجام نشده اند یکی از چالش های بزرگ در شرکت های دانش بنیبان و مخصوصا شرکت های خصوصی است انجام پروژه های ساده همیشه امکان پذیره ولی زمانی که نیاز برای تولید نرم افزاری حرفه ای می رسد که با سرچ در اینترنت نمی توان مشکل را حل کرد این فاکتور قیمت برنامه نویس را بالا می برد در واقع نیاز یه شرکت به شماست که قیمت شما را تعیین  می کند و در این بخش شما قیمت را تعیین می کنید نه شرکت رسیدن به همچین مرتبه ای نیاز به تلاش فراوان , خلاقیت , صبر و همینطور نامید نشدن دارد.
یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید که هر چند ماه یکبار بروز می شود نیاز به بروز بودن دارد و هیچ وقت یادگیری یک برنامه نویس پایان ندارد.
امیدوارم مطالب بالا برای شما کاربردی بوده باشد.
اگر در شرکت خاصی در حال حاضر مشغول به کار هستید در بخش نظرات میزان درآمد و نام شرکت را قرار دهید تا دوستان استفاده کنند.
 
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر