آموزش گروه بندی Layout در اندروید استودیو

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش گروه بندی Layout در اندروید استودیو می پردازیم شاید این سوال برایتان پیش آمده باشه چرا به صورت پیشفرض نمی شود بخش Layout مربوط به پروژه اندروید را پوشه بندی (یا همان فولدر بندی) کرد.
همانظور که گفته بودیم پوشه بندی (فولدر بندی Layout) به صورت ساده در اندروید استودیو وجود ندارد اما با یکسری تغییرات در فایل Gradle این امکان وجود دارد که ما این بخش را آموزش نمیدهیم راهی راحت تر آموزش میدهیم تا با چند کلیک ساده پوشه بسازید و layout های خود را مدیریت و گروه بندی کنید.
 
در بالا توضیحاتی درباره کلیتی از پوشه بندی Layout را برای شما قرار دادیم در ادامه نحوه پیاده سازی و استفاده از آن را به شما آموزش میدهیم.
ابتدا  از لینک زیر یک Plugin را دانلود کنید.
لینک دانلود Plugin
بعد از دانلود اندروید استودیو را باز کنید.
در Toolbar در بخش Menu وارد مسیر  File |Settings Plugins شده
بروی Install From Disk کلیک کنید و فایلی که دانلود کردید را انتخاب کنید کمی صبر کنید اندروید استودیو را Restart کنید.
پلاگین نصب شده است ! نحوه استفاده در ادامه قرار می گیرد.
مثل عکس زیر عمل کنید.

 
اگر متوجه عکس نشدید ابتدا بروی پوشه layout رفته بروی group کلیک کنید و یک نام داده پوشه ساخته می شود از آن به بعد می توانید به راحتی فایل های layout خود را در آن قرار داده و به طور مثال اکتیویتی ها , فرگمنت های و دیگر اجزای مربوط را دسته بندی بکنید.
نمونه پوشه بندی layout همانند زیر شده است.

از مزایای پوشه بندی فقط می توان به مدیریت ساده پروژه اشاره کرد و برای پیدا کردن یک فایل یا یک فرگمنت نیاز نباشد که کل پوشه layout را پایین و بالا کنید تا یک فایل یا layout را پیدا کنید.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر