ملزومات برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان عزیز شاید از جمله مبتدیان برنامه نویسی اندروید باشید که بخواهید برنامه نویسی اندروید را شروع کنید اولین کاری که باید بکنیذ ملزومات برنامه نویسی اندروید یا نرم افزار های برنامه نویسی اندروید را دانلود کنید شاید اندروید استودیو رو دانلود کرده باشید و نتوانسته باشید آن را نصب و راه اندازی کنید در ادامه با ما همراه باشید تا قدم به قدم نرم افزار های مورد نیاز را دانلود کرده و شروع به برنامه نویسی اندروید کنید و یک برنامه نویس اندروید شوید.
 
این نوشته در تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ منتشر شده است ممکن است نسخه جدیدتری از اندروید استودیو بعد از این تاریخ منتشر شده باشد.
شروع برنامه نویسی اندروید
اموزش برنامه نویسی اندروید
اگر فکر کنید نصب اندروید استودیو (Android Studio) یا به اختصار As ساده است شاید کمی در اشتباه باشید.

تاریخچه اندروید استودیو

در سال 2013 اندروید استودیو توسط گوگل معرفی و قابل استفاده شده کمتر کسی فکر می کرد در عرض چند ماه 90 درصد برنامه نویسان اندروید که با Eclipse کار می کردند به Android Studio مهاجرت کنند Android Studio به صورت Open Source از SDK استفاده می کند.
برای اطلاعات بیشتر بهتره از لینک زیر استفاده کنید از مقایسه اندروید استودیو و Eclipse در لینک زیر پیدا می کنید تا بررسی اندروید استودیو و…
لینک های مرتبط با برنامه نویسی اندروید و Android Studio و Eclipse

Android SDK چی هست و به چه دردی می خورد ؟

در واقع ابزار های هست که ما در پروژه هامون ازش استفاده می کنیم شامل کدهای Sample تا کدهایی که در برنامه استفاده می شود و کلی ابزار کاربردی که برای برنامه نویسی و همینطور طراحی و توسعه به کار می آیند.(SDK کامل هیچ سایتی قرار نداده است در آینده کاملترین SDK را منشتر می کنیم حدودا بالای 200 گیگ خواهد بود.)

JDK چیست ؟

در واقع این بخش یا این نرم افزار کد های جاوا را برای ما Compile می کند یک نوع Compiler است اگر از زبان جاوا بخواهید برای برنامه نویسی استفاده کنید نیازمند JDK هستید در صورتی که از Kotlin استفاده کنید حتما باید Compiler جداگانه دانلود کنید.
لینک های مرتبط با Kotlin

Android Studio چیست ؟

یک محیط توسعه فوق العاده پیشرفته شامل Debugger و Profiler و شبیه سازی یا همان Emulator برای اجرای برنامه های نوشته شده و Device Manager برای دسترسی به حافظه گوشی یا Emulator شاید 1 درصدش رو بیان کردیم ولی خب برای ابتدای کار کافی است.
اندروید استودیو برای سه سیستم عامل Windows و Mac و Linux تولید شده است.
ابتدا JDK را از لینک زیر براساس 64 یا 32 بیت بودن ویندوز/ مک / لینوکس شما آن را دانلود کنید. (دانلود Java SE Runtime نسخه 7 مورد نیاز است)

بعد از دانلود آن را Extract و کافی است با دوبار کلیک بروی آن , JDK را نصب کنید.
براساس سیستم عامل خود Android Studio را دانلود کنید. (نسخه Windows به صورت نصبی ( 64 بیتی )

به 64 و 32 بیتی بودن حتما دقت کنید تا اسیر نشید چندبار دانلودش کنید.
بعد از دانلود از لینک زیر برای نصبش استفاده کنید هم لینوکس و هم ویندوز قرار داده شده است.
آموزش نصب اندروید استودیو
 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر