دستور Select در دیتابیس Sqlite

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید و Sqlite به آموزش دستور Select در دیتابیس Sqlite می پردازیم از دستور Select به منظور انتخاب بخشی از رکورد ها یا تمام رکورد ها جهت بازیابی از دیتاییس Sqlite مورد استفاده قرار می گیرد در حالت های مختلفی می توان دستور Select را در دیتابیس Sqlite مورد استفاده قرار داد در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از دستور Select را یاد گیرید.
 
در این آموزش ما کل کد مربوط به دیتابیس Sqlite را قرار نمی دهیم بلکه فقط به مبحث Query آن خواهیم پرداخت قبلا آموزش کامل دیتابیس Sqlite در سایت قرار گرفته است که می توانید در گوگل یا سایت سرچ کنید می توانید آموزش را پیدا کنید.
 
ابتدا به دستور Select ساده از دیتابیس Sqlite می پردازیم کد زیر را در نظر بگیرید.

در بالا ما کل ستون هایی که در جدول ما وجود دارد را در صورت وجود در cursor می ریزیم سپس با استفاده از دستور getString و دادن Index آن می توانیم به آن مقدار آن ستون دسترسی داشته باشیم. (ستون ها از 0 شروع می شوند و بع تعداد ستون هایتان باید عمل getString را انجام دهید)
به طور مثال اگر چهار ستون داشته باشید و بخواهید سه ستون آن را به دست آورید می توانید مثل زیر عمل کنید.

در بالا ما تعداد ستون هایی را که می خواهیم بگیریم مشخص کردیم برای این منظور نام ستون ها را وارد کردیم و سپس مقدار آن را گرفتیم
دستور Select به صورت شرطی یا ترکیبی با دستور Where

در بالا name می تواند یک متغیر باشد یا متغیر متد ما باشد که از ورودی متد می گیرم تا عمل Query را بررسی کنیم.
دستور Select همراه با دستور Like در Sqlite

 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.
 

مطالعه بیشتر