تبدیل PNG & JPEG به WebP در اندروید استودیو

سلام توسعه دهندگان عزیز در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش تبدیل PNG & JPEG به WebP در اندروید استودیو می پردازیم عکس های WebP حجم بسیار پایینی دارند و بهتر است از عکس های WebP حجم بسیار پایینی دارند و سایز فایل apk را کاهش میدهند در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه تبدیل عکس ها به این فرمت را یاد گیرید.
 
در برخی موارد عکس های WebbP کمی بی کیفیت هستند ولی حجم بسیار کم آنها دلیل استفاده از آنها در پروژه های اندرویدی است.
در عکس زیر میزان کاهش عکس را می توانید دقت کنید.

 
عکس های WebP از اندروید 4.0 به بالا یعنی API 14 پشتیبانی می شوند در بالا سایز عکس اصلی برابر با 49 کیلوبایت بوده و سایز بعد از تبدیل برابر با 3.8 شده است در ورژن جدید اندروید استودیو این عمل بهتر و بیشتر انجام می شود در ادامه نحوه تبدیل عکس ها را به شما یاد می دهیم.
یکی از قبالیت هایی که در عکس های Webp است کاهش عکس بدون افت کیفیت است شاید عکس بالا کمی بی کیفیت بوده باشد ولی برای عکس های با کیفیت خوب این کار به بهترین شکل بدون کاهش کیفیت انجام می شود.
برای تبدیل ابتدا عکس را انتخاب کرده سپس Click راست کرده و در نهایت گزینه Convert To WebP را زده و عکس تبدیل می شود به همین سادگی
از عکس زیر هم برای این کار می توانید استفاده کنید.
 

 
بعد از کلیک عکس زیر برای شما نمایان می شود.

 
در Dialog نمایش داده شده شما می توانید کیفیت عکس را کم و زیاد کنید بهترین گزینه استفاده از عدد 75 % است چون نه عکس بی کیفیت می شود و همینطور حجم آن بسیار کاهش پیدا می کند.
یک نمونه عکس دیگر که با استفاده از همین روش تبدیل شده است را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

در بالا مشاهده می کنید که در ابتدا سایز عکس برابر با 141.3 KB بوده و در انتها برابر با 15.4 کیلوبایت شده است.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق و موید باشید.

مطالعه بیشتر