EventBus در اندروید چیست ؟

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به EventBus در اندروید چیست ؟ می پردازیم شاید بپرسید EventBus چیست ؟ اگر بخواهیم EventBus را در به صورت مختصر توضیح دهیم برای مدیریت بهتر Activity ها و فرگمنت ها در برنامه های بزرگ می توان از EventBus استفاده کرد در ادامه با ما همراه باشید.
 
در بالا اشاره ای ساده به EventBus کردیم ولی هدف اصلی از آن را بیان نکردیم.

EventBus چیست ؟

تصور کنید شما در حال توسعه یک اپلیکیشن هستید که اکتیویتی ها و فرگمنت های مختلف و زیادی دارد که هر یکی از این component ها با یک یا چند اکتیویتی و فرگمنت ارتباط دارد برای مدیریت و سازماندهی بین این ارتباطات که ممکن است بسیار زیاد باشد کار دشواری را در پیش خواهید داشت با استفاده از کتاب خانه EventBus این ارتباطات بسیار ساده خواهند شد کتاب خانه EventBus یک پروژه open-source یا متن باز است و برپاییه ی publisher/subscriber برای ترکیب کردن استفاده می کند EventBus این امکان را فراهم می کند تا ارتباط میان دو اکتیویتی که در یکی از آنها کدهای زیاد و در دیگری کدهای نسبتا کم یا زیاد قرار دارد بدون اینکه تداخلی پیش آید ارتباط برقرار کند به طور مثال یک داده را از یک اکتیویتی به یک فرگمنت پاس دهید همچنین باعث می شود برنامه سریعتر شود.
 
عکس زیر را مشاهده کنید. (نحوه کار و فلوچارت EventBus است.)

 
در نظر بگیرید یک داده توسط Publisher به یک اکتیویتی Post می شود و داده توسط  Subscriber دریافت و تنظیم می شود کل عمل به شکل بالا انجام می شود و مثل این می ماند که داده ای اصلا جابه جا نشده است.
در آموزش های بعدی نحوه استفاده و پیاده سازی درست از EvenBus را به شما آموزش می دهیم.
 
این مقاله نیز به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر