آموزش Sqlite و نمایش آن در GridView در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش Sqlite و نمایش آن در GridView در برنامه نویسی اندروید می پردازیم قبلتر آموزش Sqlite را برای شما عزیزان قرار داده بودیم بهتر است ابتدا آن آموزش را مطالعه کرده تا نحوه استفاده از Sqlite را به درستی درک کنید ما در اینجا دیگر Sqlite را توضیح نخواهیم داد و بیشتر بروی نحوه قرار دادن آن در GridView می پردازیم.
خب ابتدا فایل layout خود را باز کرده و کد های زیر را در آن قرار دهید.

شامل یک editText و یک GridView است
حالا باید یک فایل xml درست کنیم تا آیتم های هر خونه از GridView را بسازد پس در فولدر layout یک فایل به نام layout_grid_item.xml ایجاد کرده و کد های زیر را در آن قرار دهید.

همانطور که در بالا می بینید چهار textview یا چهار آیتم داریم که داده ها در آن قرار می گیرد شامل آیدی , نام , ایمیل و آدرس می شود.
 
حالا مثل هیمشه باید یک آداپتور درست کنیم که getter و setter باشد یعنی دیتا های مارو  دریافت کند و در textview ها که آیتمی از GridView هستند قرار دهند. نام آداپتور را برابر با MyAdapter.java قرار دهید و کد های زیر را در آن قرار داده.

 
البته دقت کنید ما باید یک کلاس دیگر که model معروف است درست کنیم این کلاس کار اصلی getter و setter را انجام می دهند یعنی داده را از DatabseHelper تحویل می گیرند به اداپتور می دهند.
نام کلاس را برابر با Employee.java بگذارید و کد های زیر را در آن قرار دهید.

حالا باید DatabaseHelper.java را ایجاد کنیم قبلا این را به صورت کامل و جامع توضیح داده ایم و می توانید با جستجو در سایت آن را پیدا کنید ولی در کل این کلاس کارهایی مثل درج (Insert) , حذف (Delete) , آپدیت را انجام میدهد.

و در آخر کد مربوط به MainActivity.java همانند زیر می شود.

 
و تمام اپلیکیشن را اجرا کرده و آن را تست کنید.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق باشید.
 

مطالعه بیشتر