آموزش اشتراک گذاری برنامه اندروید در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستا در این سری از آموزش های برنامه نویسی اندروید به آموزش اشتراک گذاری برنامه اندروید در برنامه نویسی اندرویدمی پردازیم در اصل به اشتراک گذاری خود اپلیکیشن شما از طریق برنامه خودتان . یک مقدار رساندن این مفهموم سخت است ? و چرا باید این کار را کرد شاید شخصی برنامه شما را نصب کرد و فایل نصبی شما را نداشت و بخواهد برای کسی دیگر ارسال کند کافی است وارد برنامه شود و روی دکمه کلیک کند تا برنامه را به اشتراک بگذارد در ادامه با ما همراه باشید.
 
ما یک void برای این کار درست کردیم که فقط کافی است این Void را شما اجرا کنید کد زیر را باید در اکتیویتی که می خواهید برنامه به اشتراک گذاشته شود قرار دهید پس همانند زیر پیش می رویم.

در بالا void ما یعنی shareApplication یکسری کارها انجام می دهد که ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.
ApplicationInfo : اطلاعاتی مثل نام پکیج را می گیرد.
سپس ما باید مسیر اصلی که اپلیکیشن در آن قرار دارد را به دست آوریم سپس با استفاده از app.sourceDir که app یک instance از ApplicationInfo  می باشد مسیر اصلی اپلیکیشن را در متغییر filePath قرار می گیرد حالا با استفاده از intent می آیم Action اشتراک را ایجاد می کنیم (همان صفحه ای که برای اشراک گذاری نمایش داده می شود.) و setType را برابر  با /*/ قرار داده ایم تا بتوانید فایل را هم از طریق بلوتوث نیز  ارسال شود اگر */.apk قرار دهیم نمی توانیم فایل را به intent بلوتوث ارسال کنیم. حالا باید از اون مسیری که اپلیکیشن ما وجود دارد (در جایی به نام root قرار دارد به صورت معمول نمی توانید آن را بردارید ولی با برنامه نویسی امکان پذیر است و اگر گوشی شما روت باشد می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.) یک temp درست کنیم و اپ را در آنجا قرار دهیم تا بتوانیم آن را ارسال کنیم.یکسری بررسی ها هم انجام می شود به طور مثال اگر فولدر temp ایجاد نشد دوباره آن را ایجاد کن و… سپس با استفاده از InputStream فایل apk در مسیر temp قرار می دهیم.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق باشید.
 

مطالعه بیشتر