اداپتور در اندروید

امتیاز 4.50 ( 2 رای )

سلام به همه در این اموزش میخواهیم به بررسی مختصر اداپتور یا adapter در اندروید بپردازیم.شاید بار ها نام اداپتور را شنیده باشید بخصوص در کار کردن با listView خب شاید سوالی که واستون پیش بیاد اینه که اداپتور چی هست و به چه درد میخوره؟

اداپتور  چیست؟

زمانی از اداپتور ها استفاده میکنیم که میخواهیم اطلاعاتی را بین منبع ان و واسط گرافیکی منتقل کنیم و ان را نمایش دهیم.اداپتور این وظیفه را دارد که این اطلاعات را منتقل کند.
همانطور که اول اشاره کردیم listView را در نظر بگیرید ما به کمک اداپتور اطلاعات خود را به لیست انتقال می دهیم و ان را نمایش می دهیم.اداپتور ها انواعی دارند ما در اموزش ها بار ها از ان استفاده کردیم و شاید بیشترین استفاده ما در arrayAdapter بوده است.
خب این نوع از اداپتور یعنی arrayAdapter چه زمانی لازم است؟
هنگامی که ما یک listView ایجاد میکنیم هیچ اطلاعاتی در ان وجود ندارد.ما به کمک این اداپتور اطلاعات را در لیست ویو نمایش می دهیم و اداپتور مانند مدیر لیست ویو های ما است.
برای درک بهتر به کد زیر که از اموزش listView است دقت کنید(برای فهم بهتر بخش هایی از کد تغییر پیدا کرده):

همانطور که میبینید از کلاس ArrayAdapter استفاده کردیم که به شکل ارایه تعریف می شود.بخش اول همانطور که پیداست context است که ما نوشتین this.بخش دوم  ایتم یا ویویی است که اطلاعات ما در ان نمایش داده می شود و بخش سوم یعنی values که همانطور که از نامش مشخص است مقدار های ما برای نمایش است.در اخر با تابع setAdapter کار انتقال اطلاعات را انجام میدهیم. برای درک بهتر میتوانید به اموزش های listview در سایت مراجعه کنید تا با مثال های بیشتری اشنا شوید.
موفق باشید.

مطالعه بیشتر