RecyclerView چیست ؟

در این مقاله به بررسی ساختار RecyclerView و همینطور RecyclerView چیست ؟ می پردازیم  شاید تا به حال نام RecyclerView (ریسایکلر ویو) را بارها شنیده باشید و حتی از RecyclerView (ریسایکلر ویو) در پروژه های خود نیز استفاده کرده باشید ولی واقعا ماهیت RecyclerView را به درستی درک نکرده باشید در ادامه با ما همراه باشید تا مفصل درمورد RecyclerView بحث کنیم.
 

RecyclerView چیست ؟

در اندروید 5.0 , اندروید ویجت RecyclerView را معرفی کرد در واقع RecyclerView همان ListView است اما کمی انعطاف پذیرتر و همینطور فوق العاده پرسرعت تر در زمانی که داده شما بسیار سنگین باشد شاید تا به حال با ListView بیش از یک میلیون دیتا کار نکرده باشید ! اگر تست کنید خواهید دید که ListView در هنگام اسکرول کلی گیر خواهد کرد و در نهایت برنامه کرش می کند (در 20 هزار دیتا هم همین اتفاق می افتد !) از بهترین ویژگی های RecyclerView در لود داده بالا و همینطور اسکرول فوق العاده روان الیته به صورت پیشفرض این Scroll فعال نیست و باید فعال شود به صورت پیشفرض SDK خود اندروید RecyclerView  را ندارد و باید مثل کتاب خانه به پروژه اضافه شود.
شاید شنیده باشید که هرجا نام RecyclerView می رود همراه با CardView است هرچند که این دو View اصلا به هم متصل نیستند البته از نظر طراحی CardView زیبا کننده شکل ظاهری یا UI و همینطور UX برنامه است و RecyclerView لیست برنامه است.
در نهایت کار طراحی که شما با CardView انجام میدهد درون RecyclerView (ریسایکلر ویو) همانند لیست نمایان می شود.
البته باید بگیم که در واقع RecyclerView یک نوع ViewGroup  است نه View خالی چون با Adapter کار می کند در صورتی که نمیدانید Adapter چیست لینک زیر را مطالعه کنید.

اداپتور در اندروید

RecyclerView از سه چیز تشکیل شده است :

  • RecyclerView.Adapter : این بخش را قبلا توضیح داده ایم از لینک بالا استفاده کنید.
  • LayoutManager : برای مدیریت نحوه قرار گیری کنار هم مثلا قرار گیری دوتایی یا قرار گیری به شکل vertical یا Horizontal از LayoutManager استفاده می شود.
  • ItemAnimator : به منظور افزودن انیمیشن به نحوه نمایش هر View مورد استفاده قرار میگیرد (در هرصورت باید انیمیشن رو بدید یا Default یا کاستوم)

برای اینکه به آموزش های مختلف RecyclerView دسترسی داشته باشید می توانید از لینک زیر استفاده کنید بیش از 10 آموزش مرتبط با RecyclerView و CardView برای شما آماده کرده ایم.
آموزش های RecyclerView و CardView
در هر صفحه تعدادی آموزش قرار گرفته است.
 
این مقاله هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر