SwiftUI چیست ؟

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

سلام دوستان همیشگی در این سری از مقاله های وب سایت پروگرمچی به بررسی SwiftUI چیست ؟ می پردازیم در یک کلام ساده SwiftUI یک تکنولوژی برای کد نویسی کمتر و اپلیکیشن بهتر است ! در ادامه با ما همراه باشید تا مزایا و معایب SwiftUI را بررسی کنیم.
 

SwiftUI چیست ؟

شعار SwiftUI برنامه کمتر کد نویسی کمتر است. UI که مخفف User Interface یا رابط کاربری است و در واقع Swift UserInterface خواهد بود رابط کاربری برای Swift است پس کار SwiftUI ساخت رابط کاربری است در وب سایت رسمی اپل دولوپر به این شکل قرار داده شده است :

SwiftUi یک نوآوری و به شدت یک راه ساده برای ساخت رابط کاربری است برای تمامی محصولات اپل است و از ویژگی های خوب آن می توان به طراحی یکپارچه و یکباره برای تمامی Platform های مختلف است. کدهای نوشته شده در Xcode به زبان برنامه نویسی Swift به صورت sync در SwiftUi کار خواهد کرد و برنامه نویسان نگران چیزی نخواهند بود همانطور که خواندن و نوشتن کدها به زبان Swift خیلی ساده بود در SwiftUI نیز به به همین شکل خواهد بود. پشتیبانی اتوماتیک از  Dynamic Type, Dark Mode, localization, accessibility از ویژگی هایی هست که قدرتمند در پیاده سازی UI با استفاده از SwiftUI است.

به زبان انگلیسی

Better apps. Less code.

SwiftUI is an innovative, exceptionally simple way to build user interfaces across all Apple platforms with the power of Swift. Build user interfaces for any Apple device using just one set of tools and APIs. With a declarative Swift syntax that’s easy to read and natural to write, SwiftUI works seamlessly with new Xcode design tools to keep your code and design perfectly in sync. Automatic support for Dynamic Type, Dark Mode, localization, and accessibility means your first line of SwiftUI code is already the most powerful UI code you’ve ever written.

اگر شما از Xcode 11 استفاده کنید تمامی ویژگی های SwiftUI قابل استفاده خواهد بود SwiftUi از declarative Syntax پشتیبانی می کند به عنوان مثال اگر بخواهید یک لیست تعریف کنید که شامل متن رنگ فونت هم ترازی باشد ( text fields, then describe alignment, font, color ) می توانید مثل زیر تعریف کنید.

ویژگی خوبی که دارد خوانایی و نوشتن چنین کدی در کمتر از یک دقیقه زمان بر خواهد بود.

و به صورت سریع اگر بخواهیم به ویژگی های خیلی کاربردی آن اشاره کنیم می توانیم به شکل زیر آن ها بخش بندی کنیم :

  • پشتیبانی از Drag and Drop پیشرفته نسبت به قبل
  • Sync بودن کد های SwiftUi با Xcode
  • Dynamic replacement
  • Previews
  • پشتیبانی از SwiftUI در تمامی پلتفرم های apple

 
این مقاله هم به پایان رسید.
 
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر