Plugin پیش نمایش عکس های drawable در اندروید استودیو

سلام دوستان شاید دیده باشید زمانی که عکسی را در پوشه drawable یا دیگر پوشه های اندروید استودیو قرار می دهید همه به یک شکل خواهند شد به گونه ای پیش نمایشی به منظور دیدن سریع icon در اندروید استودیو وجود ندارد در ادامه با استفاده از Plugin پیش نمایش عکس های drawable در اندروید استودیو به راحتی می توانید بعد از نصب این Plugin یک Preview از هر عکس در اندروید استودیو را مشاهده کنید در ادامه عکسی از عملکرد این Plugin برای شما قرار میدهیم.
 

همانظور که مشاهده می کنید به جای عکس پیشفرض اندروید Preview مربوط به هر عکس را نمایش میدهد شاید کمی قابل قبول تر از قبل باشد.
دو راه برای نصب این Plugin وجود دارد که در ادامه آنها را برای شما قرار می دهیم.
راه اول برای نصب Plugin نام برده شده (پیشنهاد ما استفاده از این راه هست چون بدون نیاز به قند شکن نیست به راحتی می توانید بعد از دانلود آن را نصب کنید )
فایل zip زیر را دانلود سپس وارد مسیر زیر در اندروید استودیو شوید.
لینک دانلود

بعد از اینکار چند لحظه منتظر بمانید تا نصب Plugin به اتمام برسد اندروید استودیو رو بسته سپس باز کنید در صورتی که Plugin فعال نشد وارد بخش Plugins شده و drawable_preview را فعال کنید.
راه دوم (برای افرادی که قند شکن دسترسی دارد شاید راحت تر باشد)
وارد مسیر زیر شوید.

سپس در کادر جستجو واژه زیر را سرچ کرده و بروی دکمه install کلیک کنید.

بعد از نصب بهتر است یکبار اندروید استودیو رو بسته سپس باز کنید و در صورت فعال نشدن Plugin وارد بخش Plugins شده و بروی Active Plugin کلیک کنید البته به صورت پیش فرض بعد از دانلود شدن Plugin اتوماتیک فعال می شود.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر