آموزش StringJoiner در جاوا

سلام دوستان امیدوارم حالتان خوب باشد در این سری از آموزش برنامه نویسی جاوا به آموزش StringJoiner در جاوا می پردازیم از StringJoiner به منظور Join یا پیوستن String (رشته) می توان استفاده کرد StringJoiner از جاوا 8 قابل استفاده است در ورژن های قبلی از متود Join برای اینکار استفاده می شد که در ادامه هم آموزش StringJoiner و همینطور Join را برای شما قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.
 
برای اینکه delimiter یا جداکننده اضافه کنیم می توانیم مثل زیر عمل کنیم.

خروجی کد بالا (متغیر result) همانند زیر خواهد بود.

همانطور که میبینید در ورودی StringJoiner یک ورودی دادیم و در هر بار اضافه کردن آن ورودی را نیز در آخر هر کدام اضافه کرده است به جز آخرین مقدار.
یک نمونه مثال دیگر با مشخص کردن ابتدا و انتها

خروجی کد بالا همانند زیر خواهد بود.

همانطور که دیدید ما ورودی StringJoiner را سه وروی فرستادیم ورودی اول / که مثل قبل عمل می کند بین هر کدام یک / قرار میدهد و در مورد مقادیر بعدی یعنی prefix- به ابتدای String اضافه می شود و -suffix به انتهای String اضافه خواهد شد به مقادیر اضافه شده prefix یا پیشوند ابتدایی و به مقدار انتهایی اضافه شده suffix یا پسوند انتهایی گفته می شود.

متود String.join

جالب است بدانید خود StringJoiner از متود join استفاده می کند.
نمونه کد متود String.join

نتیجه کد بالا همانند زیر خواهد بود.

نمونه مثال با استفاده از List

نتیجه کد بالا همانند زیر خواهد بود.

شاید بپرسید وقتی که متود Join هست چرا باید از متود های دیگر استفاده کنیم واقعیت این است که هر متود بعد از زمانی deprecated می شود و به گونه ای کنار می رود آن زمان است که باید از متود و کلاس های جدید استفاده کنید و بحث دیگه که هست متودهایی که به تازگی یا جدید هستند به علت سرعت بالای عملیات شاید بهتر از متود های قبلی باشند.
در صورتی که نمیدانید deprecated  چیست می توانید پست زیر را مورد بررسی قرار دهید.
deprecated چیست ؟
 
موفق باشید.

 

مطالعه بیشتر