آموزش اضافه و حذف کردن در Recyclerview

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش اضافه و حذف کردن در Recyclerview می پردازیم آموزش های مختلفی از Recyclerview و CardView را قرار دادیم امروز به آموزش حذف کردن آیتم های Recyclerview  و همینطور اضافه کردن آنها خواهیم پرداخت در ادامه می توانید پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید با ما همراه باشید.
 

 
اگر آموزش های قبلی CardView و RecyclverView Recyclerview مطالعه کرده باشید می دانید که برای استفاده از آنها باید ابتدا آنها را به پروژه اضافه کنید.
وارد فایل Build.gradle از نوع Module شده و در بخش dependencies خط های زیر را اضافه کنید.

پروژه را sync کنید.
ابتدا در layout اصلی (در اینجا نام آن برابر با  activity_main.xml است) کد های زیر را قرار دهید.

در بالا یک دکمه برای اضافه کردن آیتم و یک RecyclerView برای Render کردن آیتم ها داریم
ما باید یک View سفارشی برای آداپتور خودمان که هنوز ایجا نشده است ایجاد کنیم مثل زیر
پس یک فایل به نام custom_view.xml در layout ایجاد کرده و کدهای زیر را در آن قرار دهید.

ددر بالا شکل ظاهری هر item مشخص می شود ابتدا یک CardView داریم سپس در آن اجزای مختلف مانند TextView (متنی که در وسط نمایش داده می شود) و یک ImageButton داریم دوستان دقت کنید این بخش یک عکس دارد می توانید عکس را از این لینک دانلود کرده و در پوشه drawable قرار دهید. در بالا Imagebutton همان دکمه حذف هر آیتم است.
حالا باید آداپتور را ایجاد کنیم.
یک فایل به نام AnimalsAdapter.java ایجاد کرده و کدهای زیر را در آن قرار دهید.

بخش اصلی کد در بالا قرار گرفته است فقط یک توضیح در مورد رنگ های که ایجاد می شوند بدم ما در بالا از چندین void برای ایجاد رنگ های مختلف در طیف های مختلف استفاده کرده ایم در صورتی خواستید بخش پایینی را حذف کنید تا رنگ ها  از بین بروند.
در بالا بعد از اینکه layout را Inflate کردیم آمدیم View ها را find کریدم و سپس برای آنها Listener قرار دادیم از notifyItemRemoved برای حذف استفاده کردیم.
در آخر کد مربوط به MainActivity.java همانند زیر می شود.

در بالا ابتدا یک آرایه به نام Animals ایجاد کردیم و در آن یکسری دیتای Sample قرار دادیم بعد از آن آداپتور یک Instance گرفته و آرایه را در آن load می کنیم بعد از آن آداپتور را بروی recyclerview ست می کنیم.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر