آموزش دیتابیس Sqlite و نمایش آن در ListView

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به  آموزش دیتابیس Sqlite و نمایش آن در ListView در برنامه نویسی اندروید می پردازیم قبلتر آموزش های مربوط به Sqlite و ListView را به طور جداگانه برای شما قرار داده بودیم ولی دوستان نمی توانستند ارتباط بین دیتابیس Sqlite و listView را برقرار کنند در این پست با استفاده از یک آداپتور سفارشی داده ها را پس گرفتن از دیتابیس در ListView قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.
ابتدا در layout خودتان که در اینجا نام آن برابر با activity_main.xml است کد های زیر را قرار دهید.

در بالا یک ListView در layout خودمان قرار داده ایم تا داده های درون دیتابیس Sqlite را نمایش دهیم.
باید یک فایل جاوا به نام DatabaseHelper.java ایجاد کنید و کد های زیر را در آن قرار دهید.

کار اصلی را این کلاس انجام میدهد کارهای از جمله ساختن دیتابیس و در کل structure کار اصلی دیتابیس  و همینطور insert کردن و بررسی بعضی از شرایط. قبلا آموزش Sqlite را در سایت قرار داده ایم در صورتی که مبتدی هستید وازه Sqlite را در سایت جستجو کنید.
حالا باید یک کلاس درست کنیم که عملیات get و set را برای هر ستون از دیتابیس انجام دهد در اینجا ما یک کلاس ساده به نام Cars.java ایجاد کرده و کد های زیر را در آن قرار داده ایم.

این کلاس به getter و setter نیز معروف هست.
قبل از اینکه آداپتور را ایجاد کنیم یک فایل به نام car_details.xml ایجاد کرده و کدهای زیر را در آن قرار دهید.

برای اینکه داریم از آداپتور سفارشی استفاده می کنیم پس نیاز است آیتم های ListView را نیز خودمان ایجاد کنیم و باعث میشه بیشتر بروی آیتم ها منظورم شکل ظاهری آنها کنترل داشته باشیم.
حالا زمان ایجاد آداپتور سفارشی ما برای قرار دادن آیتم ها در ListView است. نام آداپتور ما برابر با MyCustomAdapter.java است.

با استفاده از کد بالا داده ها در ListView قرار خواهند گرفته ولی هنوز فراخوانی نشده اند.
و در آخر کد مربوط به MainActivity.java همانند زیر می شود.

و در اینجا داده ها در listView قرار می گیرد.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و موید باشید.
 

مطالعه بیشتر