آموزش بارگذاری عکس و Caching در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش بارگذاری عکس و Caching در برنامه نویسی اندروید می پردازیم اگر دوستان پست قبلی مربوط به بارگذاری (لود) عکس از وب سرور را مطالعه کنند بسیار بهتر است ولی در اینجا ما یک بخش جدید به نام Caching داریم که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.
شاید زیاد جالب نباشد تا هر دفعه عکس های تکراری از سطح اینترنت دوباره بارگذاری شوند پس بهتر است آنها در جایی ذخیره شود در صورت تکراری بودن از سطح حافظه داخلی باگذاری شود تا از سطح اینترنت این کار باعث می شود تا زیاد از bandwidth استفاده نشود تا اینجا کمی با مفهوم Caching آشنا شدید.
ابتدا باید یک کلاس ایجاد کنیم تا عکس را از اینترنت بخواند (دانلود کند).
پس یک فایل جاوا به نام ImageLoader.java ایجاد کرده و کد های زیر را در آن قرار دهید.

یک فایل دیگر به نام MemoryCache.java ایجاد کرده و کدهای زیر را در آن قرار دهید این فایل بعد از اینکه عکس دانلود شد آن را با یک آیدی منحصر به فرد در حافظه ذخیره کنیم.

 
حالا یک فایل به نام FileCache.java ایجاد کرده و کد های زیر را در آن قرار دهید.

این کلاس برای ایجاد فایل ها و فولدر مربوط به هر عکس استفاده می شود.
یک فایل دیگر به نام Utils.java ایجاد کرده و کد های زیر را در آن قرار دهید.

کد بالا هم برای نوشتن فایل استفاده می شود یعنی یک ورودی دارد و یک خروجی به ما تحویل میدهد.
حالا وارد layout خود شده و کد های زیر را در آن قرار دهید نام آن در اینجا برابر با activity_main.xml است.

در بالا یک ImageView و یک Button قرار گرفته است از دکمه برای انجام action و Imageview برای نمایش عکس استفاده شده است.
سپس وارد MainActivity.java شده و کدهای زیر را قرار دهید.

همانطور که می بینید کد زیادی در بخش اصلی برنامه استفاده شده است .
دسترسی های را نیز فراموش نکنید وارد فایل AndroidManifest.xml شده و دسترسی های زیر را اضافه کنید.

 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و موید باشید.

مطالعه بیشتر