آموزش Mysql در برنامه نویسی اندروید (بخش چهارم)

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش Mysql در برنامه نویسی اندروید (بخش چهارم) می پردازیم در آموزش های قبلی ما فایل های php مورد نیاز را را ایجاد کردیم و کار هر کدام را نیز توضیح دادیم در ادامه با ما همراه باشید.
در این آموزش به Update داده ها در دیتابیس mysql می پردازیم ما در هر بار مطالب را تکرار نمی کنیم پس شما قبل از اینکه این آموزش را دنبال کنید باید آموزش های قبلی را مطالعه کنید.
اگر یادتان باشد ما با xampp مجازی سازی را انجام دادیم البته می توانید از آموزش بروی سرور های آنلاین نیز استفاده کنید.
برای اینکه داده ها را بروز رسانی کنیم یعنی مقدار قبلی داده های دیپتابیس را آپدیت کنیم باید از کد PHP زیر استفاده کنیم پس در همون مسیر قبلی (در اینجا XAMPP است مسیر زیر)

یک فایل به نام update_product.php  ایجاد کرده و کد زیر را در آن قرار دهید.

در ابندا یک متغیر از نوع ارایه داریم علت اینکه آن را آرایه گرفتیم این است که بتونیم آن را تبدیل به json بکنیم بعد از آن بررسی می کنیم متود هایی که به اون url یا فایل ما post می شود شامل چهار ورودی باشند چون ما می خواهیم در دیتابیس چهار فیلد را آپیدت کنیم در صورتی که یکی از فیلد ها post نشود json به شکل زیر برگشت داده خواهد شد.

و در صورتی که ورودی درست باشد یعنی عمل آپدیت درست انجام شود json به شکل زیر خواهد بود.

require_once به معنی این است که فایل db_connect در اینجا قابل استفاده باشد اگر یادتان باشد از این فایل php برای اجازه دسترسی به mysql ایجاد شده بود. بعد از آن عمل بررسی را توسط

اجرا می شود سپس توسط mysql_query کوئری خودمان را که عمل آپدیت است را ارسال می کنیم دقت کنید این عمل توسط هر آیدی صورت می گیرد.
ادامه آموزش را در قسمت های بعدی دنبال کنید.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و موید باشید.

مطالعه بیشتر