تفاوت بین دو فایل Build.gradle در اندروید استودیو چیست ؟

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

سلام دوستان در این سری از مطلب های کاربردی به بررسی تفاوت بین دو فایل Build.gradle در اندروید استودیو چیست ؟ در ادامه با ما همراه باشید.
به صورت معمول زمانی که شما یک پروژه جدید در اندروید استودیو ایجاد می کنید سه نوع فایل گردیل ایجاد می شود بله سه نوع ! شاید تعجب کرده باشید به صورت معمول شما فقط می توانید دوتا از آنها را مشاهده کنید.

  • root level که بیشتر به Top Level معروف است
  • Modules
  • فایل Build.gradle که درون BuildScript قرار دارد.

اولی یا Root Level یا Top Level برای انجام تنظیمات کلی یا انجام Config های رایج از آن استفاده می شود به طور مثال برای اینکه ما از یک جای خاص یکسری کتاب خانه را دانلود کنیم و این فایل به تمامی فایل های Build.gradle تاثیر می گذارد یک مثال دیگر اگر بخواهیم از کتاب خانه هایی که در jcneter قرار دارد استفاده کنیم باید کد زیر را در Top Level فایل Build.gradle قرار دهیم.

نوع دوم یا Module برای اینکه کتاب خانه را در پروژه خود Import کنیم یعنی از کلاس های یک کتاب خانه در برنامه خود استفاده کنیم باید آدرس کتاب خانه در این جا قرار دهیم.
و در آخر هم نوع سوم که غیر قابل دیدن است برای اینکه بتوانید آن را پیدا کنید باید حالت درختی اندروید استودیو را تغییر دهید کار اصلی این فایل قابل استفاده کردن تمامی متود های جاوا برای شما است در صورتی که این فایل حذف شود کل پروژه شما به مشکل می خورد اگر دقت کرده باشید زمانی که می خواهید برنامه نویسی را شروع کنید باید مقدار زمان کمی به طور معمول بین 20 تا 40 ثانیه صبر کنید تا gradle شما sync (همگان سازی) شود اگر آن را کنسل کنید زمانی که بخواهید کد نویسی کنید به طور مثال یک Listener برای دکمه خود تعریف کنید با خطا هایی مانند کلاس مورد نظر ندارد برخورد می کنید البته بخشی از کدهای که استفاده می شود در Apcompact است که در فایل گردیل module قرار دارد ولی بخشی از دستورات اصلی جاوا در فایل گریل سوم قرار دارد به طور معمول هم نباید تغییراتی در آن ایجاد کنید در صورتی که با بیشتر بخش های آن آشنایی دارید آن را ویرایش کنید در غیر این صورت آن را ویرایش نکنید و حتی همین فایل بعضی از خطاهایی که در گریدل است مانند استفاده از دو کتابخانه که هر دو از متد های همانند استفاده می کنند البته این نوع کتابخانه ها کم هسنتد و از طریق خود فایل گریدل module قابل حل هستند همانطور که دیدید کارهای زیادی را  این فایل گریدل انجام میدهد
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و موید باشید.

مطالعه بیشتر