قفل گذاری بروی برنامه اندروید در برنامه نویسی اندروید

امتیاز 1.00 ( 1 رای )

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به قفل گذاری بروی برنامه اندروید در برنامه نویسی اندروید می پردازیم این آموزش به درخواست یکی از دوستان ایجاد شده است و کار برنامه به این شکل است که ابتدا یک پسورد از کاربر می گیرد و از دفعه بعد هر بار خواست وارد شود بررسی می کند که آیا اون کاربر پسورد را درست وارد کرده است یا خیر در ادامه با ما همراه باشید.
در اینجا ما از SharedPreferences استفاده کرده ایم در صورتی که این آموزش را مطالعه نکرده اید بهتر است آن را هیمنجا سرچ کرده و فرا گیرد سپس به ادامه این آموزش برگردید و اطلاعات در SharedPreferences ذخیره شده و هر وقت ما با آن نیاز داشتیم آن را بررسی می کنیم.
بخش activity_main.xml به شکل زیر می شود (دوستان ما از ConstraintLayout استفاده کرده ایم در صورتی که خطا داشتید آن بخش را پاک کرده و از RelativeLayout استفاده کنید و یا یک EditText  و یک دکمه در صفحه اصلی خود قرار دهید چون این یک کتاب خانه جدید از اندروید هست ممکن است شما به مشکل بخورید)

فقط در بالا یک دکمه و یک EditText یا ورودی متن قرار داده ایم بقیه کد ها برای کار دیگه است که اگر آنها را نزارید هم مهم نیست. (شکل زیر)

و بخش مربوط به کد برنامه (MainActivity.java) به شکل زیر می شود.

زمانی که روی دکمه کلیک می شود محتویات EditTExt در متغیر password نگه داری می شود بعد از آن بررسی می کنیم که EditText خالی نباشد در صورتی که خالی نبودش یک پیام بعلاوه پسورد برای شما نمایش داده می شود  و با استفاده از SharedPreferences مقدار را در دیتابیس داخلی ذخیره می کنیم  ما دو مقدار را ذخیره می کنیم یک اینکه آیا پسورد ذخیره شده و دو خود پسورد اولی یا launched به منظور اینکه اگه کاربر دوباره وارد برنامه شد وارد صفحه پرسش پسورد ار آن شود و دیگر در صفحه اصلی نباشد و خود پسورد هم برای بررسی اینکه کاربر پسورد را درست وارد کرده یا نه بعد از اینکه کاربر پسورد را وارد کرد وارد صفحه دوم (بررسی درست بودن پسورد) می شود که به شکل زیر می شود.
بخش activity_main2.xml (صفحه دوم) به شکل زیر می شود. کد زیر هم شامل ConstraintLayout  در صورت خطا آن را پاک کرده و RelativeLayout اضافه کرده یا خودتان یک دکمه و یک EditText و یک Textview قرار دهید

شکل زیر نمونه از آن است.

 
و کد بخش اکتیویتی دوم ما (Main2Actvity.java ) هم به شکل زیر می شود.

حالا ما در اینجا میام داده ای که در SharedPreferences ذخیره کردیم دریافت می کنیم و بررسی ها را انجام میدهیم.
 
این آموزش هم به پایان رسید موفق باشید.
 

مطالعه بیشتر