آموزش قرار دادن اطلاعات Sqlite در RecyclerView در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش های برنامه نویسی اندروید به آموزش قرار دادن اطلاعات Sqlite در RecyclerView در برنامه نویسی اندروید می پردازیم در این آموزش ما سه کار انجام میدهیم یک دیتا رو در دیتابیس insert می کنیم دیتا را در RecyclerView قرار می دهیم در آخر برای cardview کلیک سفارشی درست می کنیم تا با هر بار کلیک بروی خر آیتم اطلاعات به یک اکتیویتی دیگر ارسال شود. در ادامه با همراه باشید.
مثل همیشه ابتدا باید کتاب خانه های مورد نیاز را اضافه کنیم پس وارد فایل build.gradle شده بخش moudle در قسمت dependencies خط های زیر را اضافه کنید.

ممکن است خط اول کتاب خانه وجود داشته باشد در صورت وجود از خط دوم به بعد را اضافه کنید. (علت خطاهای گریدل را قبلتر بررسی کردیم در سایت جستجو کنید)
 
کد مربوط به Activity_main.xml همانند زیر می شود.

پیش نمایش آن همانند زیر است که شامل پنج EditText که برای گرفتن ورودی استفاده می شود و دو دکمه برای انجام عملیات.

 
بعد از آن به بخش MainActivtiy.java میرسیم که همانند زیر می شود

و باید کلاس به نام DatabaseHelper.java ایجاد کنیم و در اینجا به توضیح دیتابیس نمی پردازیم آموزش دیتابیس Sqlite در سایت قرار گرفته است کی توانید آن را مطالعه کنید.

ولی اگر بخواهیم سریع آن را توضیح دهیم برای انجام عملیات insert , delete و آپدیت استفاده می شود.
حالا باید یک کلاس برای انجام عملیات getter و setter درست کنیم نام آن را برابر با DatabaseModel.java قرار می دهیم .

حالا باید یک آداپتور برای کلاس Recyclerview خود درست کنیم (آداپتور رو قبلا توضیح داده ایم جستجو کنید ) در اینجا آداپتور دیتا ها را برای ما جابه جا می کند. کلیک بروی هر Recyceler را درست می کند و موقعیت هر کدام از آنها را برمی گرداند.

حالا باید اکتویتی های دیگر را درست کنیم .
که با اضافه کردن هر هر آیتم آن ایتم داخل اکتیوتی دوم ما خواهد بود پس activity_second.xml همانند زیر می شود.

که در آن Recyclerview قرار دارد.
پیش نمایش
 

و بعد از نوبت به کد های SecondActivity.java می رسد.

دوستان ما تمامی کدهای بالا را به صورت مجزا قبلا توضیح داده ایم فکر نکنید چیزی گفته نشده است فقط کافی است یک سرچ کوچکی در سایت ما بکنید  تمامی مطالب با حساسیت بالا برای شما قرار گرفته است .
حالا زمان ایجاد آداپتور برای Recylerview است .

حالا باید اکتویتی سوم خودمان را ایجاد کنیم کاربر زمانی وارد این اکتیویتی می شود که بروی هر کدام از ایتم های Recylerview کلیک کند. یک فایل به نام activity_details.xml ایجاد کرده کدهای زیر را در آن قرار دهید.

پیش نمایش آن

کد مربوط به بخش DetailsActivity.java هم همانند زیر می شود.

یادمان نرود که آیتم Recylerview را درست کنیم که در اینجا ما از Cardview استفاده کرده ایم پس یک فایل به نام item_row.xml در فولدر layout ایجاد کرده کد های زیر را در آن قرار دهید.

 
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق باشید.
 
 

مطالعه بیشتر