آموزش خواندن Rss در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش های برنامه نویسی اندروید به آموزش خواندن Rss در برنامه نویسی اندروید می پردازیم این آموزش به در خواست یکی از کاربران ایجاد شده است با ما همراه باشید. باید ابتدا اشاره کنیم ممکن است rss بعضی از سایت ها سفارشی شده باشید و برنامه نتواند آن ها را بخواند ولی به طور معمول rss بیشتر سایت ها شبیه هم هستند.
قبل از هرچیز وارد فایل Build.gradle شده و کتاب خانه های زیر را اضافه کنید.(در بخش  dependencies)

سپس پروژه رو Sync کنید (علت خطاهای گریدل را برای شما بررسی کردیم کافی است در سایت سرچ کنید )
بخش activity_main.xml ما همانند زیر می شود.

و بخش layout ما شامل یک دکمه سه تا TextView یک input یا همان EditText و یک SwipeRefreshLayout و یک Recycler view (دوست عزیزی که سوال پرسیده بود گفتن در Recyclerview قرار بدهیم به همین علت از آن هم استفاده کردیم.) SwipeRefreshLayout  به کاربر اجازه می دهد تا زمانی که از بالا به پایین بروی اکتیویتی کشید یک progress bar قشنگ به نمایش در می آید و صفحه را تازه سازی (refresh) می کند به طور مثال برای دریافت دیتا صفحه refresh می شود.
قبلتر ما recyclerview را توضیح دادیم. حالا باید برای recycler view ایتم های آن را درست کنیم یعنی مقدارهایی که می خواهد نمایش داده شود.
پس مثل زیر عمل می کنیم.

 
کد بالا هر ایتم از Recycler view را به وجود می آورد یعنی کل کد بالا شبیه به یک لیست در یک ایتم قرار می گیرد.
برای اینکه مقدارها را در هرکدوم از آنها ست بشه باید یک کلاسی درست کنیم که title و description و link را در هر یکی از آیتم های Recycler view قرار دهد.

حالا برای اینکه مقدار ها در هر item ست بشن (قرار داده شوند) باید برای کلاس بالا یک آداپتور درست کنیم پس مثل زیر عمل می کنیم.

و بعد از آن کد های مربوط به MainActivty.java را قرار می دهیم.(در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد)

توضیح کد بالا از حوصله این بخش خارج است اما ما بخش هایی رو که مهم است به طور سریع به آنها اشاره می کنیم ما ابتدا یک کلاس ایجاد کردیم تا rss را parse کند یعنی اطلاعات رو به صورت درست برای نمایش دهد و کلی از بخش ها بررسی می شود به طور مثال اگر کاربر سایت رو بدون http یا https وارد کند ما خودمان به آن http اضافه می کنیم دوست عزیزمون اشاره کرده بود فقط یک مقدار دریافت شود به همین علت در ابتدا برای سه تا TextView داریم که اطلاعات اولی در آن قرار گرفته می شود سپس بقیه آن در recycler view قرار می گیرد برای sync بودن برنامه هم ما از Async task استفاده کردیم. این آموزش به درخواست یکی از دوستان ایجاد شده است و استفاده از این آموزش نیاز به پیش نیازی هایی دارد.
و در اخر شما باید دسترسی استفاده از اینترنت را در AndroidManifest.xml قرار دهید.
 

 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق باشید.

مطالعه بیشتر