آموزش Alarm Manager در برنامه نویسی اندروید

امتیاز 4.00 ( 1 رای )

سلام دوستان با آموزش Alarm Manager در برنامه نویسی اندروید برگشتیم از Alarm می توانیم در جاهای مختلف مانند اذان استفاده کنیم اگر بخواهیم برنامه ما سر ساعت خاصی اجرا شود و شروع به زنگ زدن کند می توانیم از Alarm استفاده کنیم مثل برنامه هایی که برای اذان صبح نوشه می شوند.
برویم به سراغ کد برنامه

در بالا ما alarm خود رو در ساعت ۳ شب ست کردم یعنی در هر روز ساعت ۳ صبح شروع به انجام یک کاری می کند حالا این کار را ما در یک کلاس دیگر به نام task ایجاد کرده ایم  و خود این task داری یک BroadcastReciver هست قبل تر اموزش BroadcastReciver را داده ایم ولی باز در اینجا تکرارش می کنیم .
و دقت کنید ما از متد Calendar استفاده کردایم یعنی تایمر را برابر با زمان Gmt (گرینویچ) تنظیم کردیم و ساعت و دقیقه را بر روی 3:00 قرار داده ایم و برای اینکه این تکرار شود از از setInexcatRepeating قرار داده  ایم.
یک کلاس به نام Tasks ایجاد کرده سپس به شکل زیر آن را گسترش دهید.

و اگر تاریخ گوشی خود را یک روز جلو ببرید یک Toast برای شما نمایش داده می شود. فقط توجه کنید باید کلاس tasks را در بخش AndroidManifest قبل از بسته شدن تگ Application تعریف کنید به شکل زیر

و یادتان نرود دسترسی (permission) زیر را به androidManifest اضافه کنید. در صورتی که این دسترسی را اضافه نکنید برنامه Force close می دهد. این کد را باید قبل از باز شدن تگ Application قرار دهید.

 
آموزش به پایان رسید انشاالله مفید واقع شده باشد.

مطالعه بیشتر