ساخت صفحه splash در اندروید

سلام آموزش ساخت صفحه splash یا صفحه ای که لوگوی برنامه خودتان در آن قرار می دهد و کاربر در هر بار اجرا اپ شما چندین ثانیه در صفحه Splash قرار می گیرد و سپس به اکتیویتی دیگر منتقل می شود . در ادامه با ما همراه باشید.
ابتدا من بخش منطقی برنامه رو یه توضیح کوچولو بدم سپس کد ها رو به صورت کامل براتون قرار میدم برای این کار ابتدا شما باید یک اکتیوتی بسازید که من نامش رو میزارم Splash و در این اکتیویتی ما باید یک ImageView قراردهیم و یک image از خاصیت src یه عکس بهش نسبت بدیم(قرار بدیم) و یا می تونیم background صفحه layout خود را عکس مورد نظر یا لوگوی خودمون قرار بدیم بهتر است از  ImageView استفاده کنید زیرا ImageView از قابلیت های بیشتری نسبت به کد background برخورداره و می توانیم عکس را با کد android:scaleType="fitXY" کشیده تر قرار دهیم و بعد از ساخت آن نیاز به یک اکتیوتی دیگر داریم تا بعد از چندین ثانیه به اکتیویتی بعدی منتقل بشیم.
کد  زیر  را در بخش Splash.java قرار می دهیم
 

 
 
 
در کد بالا ما یک ترد ایجاد می کنیم و سپس با استفاده از sleep ترد را 3 ثانیه به اصطلاح می خوابونیم یا نگه میداریم و دقت کنید مقدار آن میلی ثانیه می باشد که در اینجا 3000 میلی ثانیه (3 ثانیه) هست خب و باید از try و catch استفاده کنیم تا در صورت بروز خطا برنامه Force Close ندهد در صورت نذاشتن try و catch خود اندروید استدیو به برنامه ارور میگیره و می تونید به صورت auto generate ادش کنید. و در قسمت intent میام اکتیوتی بعدی رو اجرا میکنیم.
 

مطالعه بیشتر