ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

هر کسی که کسب و کار اینترنتی داشته باشد، به خوبی میداند که نتایج گوگل یکی از بهترین فضاها برای به دست آوردن مشتریان جدید است؛ به اینصورت که فقط کافی است که لینک شما در نتایج گوگل قرار بگیرد و سپس کاربران نیز پس از سرچ خدمات و محصولات مدنظرشان، لینک شما را پیدا میکنند و از شما خرید میکنند.

برای اکانت هایی که تعداد فالوور کمی دارند امکان نمایش سریع پیج اینستاگرام در گوگل وجود ندارد، بنابراین اگر قصد دارید تا پیج اینستاگرام شما سریعتر در گوگل نمایش داده شود، میتوانید با خرید فالوور اینستاگرام در مدت زمان کوتاهی تعداد دنبال کنندگان اکانت تان را افزایش دهید تا پیج اینستاگرام شما سریعتر در گوگل نمایش داده شود.

مراحل ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

همانطور که در مقدمه هم توضیح دادیم، به صورت پیشفرض، امکان ثبت پیج اینستاگرام در موتور جستجو گوگل وجود ندارد که دلیل آن هم میتواند به خاطر سیاست های سختگیرانه اینستاگرام باشد که اجازه کراول کردن پیج شما را به موتورهای جستجو به مانند گوگل نمیدهد. (رباتهای گوگل، باید ابتدا پیج شما را کراول کنند تا پیج شما در نتایج گوگل، ثبت شود)

ولی یکسری نکاتی وجود دارد که شما با رعایت کردن آن، میتوانید پیج خودتان را در گوگل ثبت کنید و مشتریان خودتان را چند برابر کنید. در ادامه، این نکات را به شما معرفی میکنیم.

1. اکانت باید پابلیک (عمومی) باشد

پیج های خصوصی یا پرایوت، به هیچ وجه نمیتوانند در گوگل ثبت شوند. پس اگر شما میخواهید که پیج خودتان را در گوگل ثبت کنید، در اولین مرحله باید حتما اکانت خودتان را در حالت پابلیک قرار دهید.

2. نام پیج را بهینه بنویسید

نام پیج شما، به مانند عنوان در سایت است. نام پیج شما باید طوری باشد که هم جذاب باشد و هم اینکه کلمه حوزه شما در نام پیج، وجود داشته باشد. مثلا آموزش افزایش فروش.

چون پیج شما، با همین نامی که انتخاب میکنید در گوگل ثبت میشود؛ در این لحظه اگر کاربر در نتایج گوگل با پیج شما مواجه شود، این نام پیج است که باعث میشود تا کاربر وارد پیج شما شود یا نه.

3. بیو را بهینه بنویسید

تنها متنی که در پروفایل پیج شما وجود دارد، مربوط به بیو میشود. ربات های گوگل با بررسی متن، میتوانند تشخیص دهند که ماهیت پیج شما چیست. برای مثل با بررسی متن بیو، متوجه میشوند که فعالیت شما مثلا در زمینه آرایشی است و برای همین در نتایج مربوط به کفش، شما را نمایش نمیدهند و فقط در نتایج مربوط به آرایش، شانس نمایش پیج شما وجود دارد.

بیو اینستاگرام را سعی کنید تا جایی که میتوانید، درباره کسب و کار خودتان باشد و از کلمات اضافی و بیهوده، پرهیز کنید.

اهمیت بیو اینستاگرام برای ثبت پیج در گوگل را دست کم نگیرید. حتما سعی کنید که بیو اینستاگرام را به بهترین شکل ممکن بنویسید.

4. توضیحات پست ها را بهینه بنویسید

همانطور که در بالا هم به شما توضیح دادیم، ربات ها با استفاده از متن هایی که در هر صفحه وجود دارد، ماهیت آن صفحه را تشخیص میدهند.

البته که گوگل بسیار پیشرفته تر از این حرف هاست و به راحتی میتواند عکسها را هم تشخیص دهد. ولی اینطور نیست که وقتی گوگل قدرت تشخیص تصاویر را دارد، ما توضیحات بهینه برای پست ها ننویسیم.

نکات نوشتن توضیحات پستها هم به مانند همان نکات نوشتن بیو است؛ سعی کنید که به صورت کامل و واضح درباره آن پست، صحبت کنید و از کلمات اضافی و بیهوده، پرهیز کنید.

5. هشتگ را حتما بنویسید

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از آن میتوانید حوزه کاری و فعالیت خودتان را به گوگل اعلام کنید، هشتگ است. البته یادتان باشد که به هیچ وجه از هشتگ های بی ربط به پست، استفاده نکنید. چون گوگل به هیچ وجه خوشش نمی آید که کسی بخواهد آن را دور بزند.

6. لینک پیج را در سایت های دیگر ثبت کنید

یکسری سایتها هستند که به شما امکان درج لینک های خودتان را میدهند. برای مثال، در سایت آپارات ثبت نام کنید و در بخش تنظیمات حساب کاربری و شبکه های اجتماعی، لینک پیج اینستاگرام خودتان را قرار دهید و این کار را در سایتهای مختلفی انجام دهید.

این کار باعث میشود تا ربات های گوگل، به دفعات مختلف، با پیج شما رو به رو شوند که همین موضوع میتواند امکان بهبود جایگاه شما در نتایج گوگل را افزایش دهد.

مزایای ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد، پس قطعا هنوز با قدرت موتورهای جستجو آشنا نیستید. موتور جستجو را میتوان بهترین مکان برای رشد کسب وکارهای اینترنتی اسم برد. در ادامه، فقط بخشی از مزایای ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را به شما معرفی میکنیم:

  • افزایش فروش
  • افزایش فالوور پیج
  • افزایش کامنت در پستها
  • افزایش لایک پستها
  • تعامل بیشتر در پیج شما
  • افزایش اعتماد به پیج شما
  • و …

جمع بندی

به هیچ وجه، اهمیت نمایش پیج خودتان در نتایج گوگل را دست کم نگیرید. کاربرانی که در موتورهای جستجو وجود دارند، چندین برابر کاربرانی هستند که در اینستاگرام وجود دارند. حالا فرض کنید که چه رشدی در کسب و کار شما به وجود می آید اگر بتوانید علاوه بر کاربران اینستاگرام، کاربران موتورهای جستجو را نیز به سمت پیج خودتان بکشانید.

ما در این پست، به شما مراحل ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را آموزش دادیم. اگر هر سوالی درباره این پست داشتید، میتوانید از قسمت کامنتها با ما در میان بگذارید.

مطالعه بیشتر