فریم ورک چیست ؟

سلام دوستان همیشگی در این مقاله به بررسی فریم ورک چیست ؟ می پردازیم شاید نام های مختلفی از فریم ورک های ( Framework ) مختلف را شنیده باشید ولی در واقع معنای اصلی فریم ورک (Framework ) را درک نکرده باشید به طور مثال فریم ورک Laravel در زبان Php یا دات نت فریم ورک (.Net Framework ) در سی شارپ را شنیده باشید در ادامه به برررسی تخصصی فریم ورک چیست ؟ و کاربردهای فریم ورک می پردازیم با ما همراه باشید.
 
 

فریم ورک ( Framework ) چیست ؟

فریم ورک در واقع یک نوع چارچوب نرم افزاری است که می توان شامل کتاب خانه های برنامه نویسی و به احتمال 90 درصد شامل قوانین برنامه نویسی است. علت استفاده از فریم ورک خیلی واضح است به جای اینکه ما بیام چندین هزار خط کد بنویسم از کدهای فریم ورک استفاده می کنیم و با کمترین کد بیشترین کارایی رو به دست میاریم اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم فریم ورک چیست ؟ می توان گفت فریم ورک‌ها مجموعه‌ای کدهای از پیش آماده، کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و قوانین توسعه‌ی نرم‌افزار هستند همان طور که در ابتدا اشاره کردیم فریم ورک های میتواند برای زبان های برنامه نویسی مختلف باشند به طور مثال در طراحی سایت و یا پیاده سازی سایت از فریم ورک های مثل Zend ,CakePHP , Laravel ,Symfony می توان بهره بد با این کار استفاده از کدهای تکراری به حداقل رسیده و سرعت در پیاده سازی به حداکثر خواهد رسید در نتیجه گیری می توان گفت که فریم ورک واسط بین برنامه نویس و سیستم است.

فریم ورک خوب است ؟

می توان به بیشتر فریم ورک های معروف جواب بله داد زیرا تعداد مزایای فریم ورک ها از تعدادی معایب آنها بیشتر است نکته‌ی مهم‌تر که باید در هنگام کدنویسی به آن توجه شود، انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی و انتخاب صحیح فریم ورک مناسب است که به دانش و تجربه‌ی زیادی نیازمند است برخی از فریم ورک ها که توسعه داده شده اند در حال حاضر بهترین جایگزین برای کد های تکراری است.

مزایای فریم ورک

  • کاهش کد نویسی به علت استفاده از کدهای آمده مثل کتاب خانه
  • در بیشتر موارد حجم بسیار کم فریم ورک ها برای استفاده در پروژه
  • جلوگیری از تکرار کد نویسی
  • امنیت بالا در فریم ورک های محبوب
  • قدرتمند بودن بیشتر فریم ورک های محبوب
  • ساده کردن کد نویسی !

معایب فریم ورک

  • ایجاد ریسک کد نویسی برای فریم ورک های که زیاد محبوب نیستند
  • امنیت پایین در صورت نداشتن سواد کافی برای تجزیه و تحلیل فریم ورک

 
این مقاله هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر