Espresso در اندروید چیست ؟

سلام دوستان عزیز در این مقاله از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش Espresso در برنامه نویسی اندروید می پردازیم Espresso (اسپرسو) یک فریمورک برای تست رابط کاربری (UI test framework) است که با استفاده از آن می توانید به صورت اتوماتیک تمامی بخش های برنامه را بدون لمس گوشی خودتان یا Emulator تست کنید ! لازم نیست ساعت ها وقت برای تست کردن اپلیکیشن خود قرار دهید (هرچند که باید خودتان همش رو تست کنید ولی با استفاده از Espresso به راحتی تست برنامه خود را اتوماتیک کنید) در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از Espresso و همینطور آموزش Espresso در برنامه نویسی اندروید را یاد گیرید.
 

Espresso در اندروید چیست ؟ – Espresso  چیست ؟

بخشی از Espresso را در بالا توضیح دادیم همانطور که گفتیم تست به صورت اتوماتیک انجام می شود ولی برای اینکار ما باید برای بخش های مختلف برنامه کد نویسی انجام دهیم.Espresso  بخشی از Android Testing Support Library و شما لازم دارید Android Support Library را نصب کنید به احتمال زیاد باید نصب باشد در غیر اینصورت نمی توانید پروژه اندرویدی ایجاد کنید این رو هم در نظر بگیرید هرچیزی که در صفحه توسط کاربر قابل دیدن باشد به طور مثال اگر یک دکمه Hidden باشد Espresso نمی تواند آن را تست کند از خوبی های Espresso می توان به ایجاد گزارش از کار کردن یا نکردن آن بخش است اگر پروژه خیلی وسیع باشد بهترین راه تست استفاده از Espresso است البته باید این رو هم در نظر گرفت هرچقدر برنامه شما پیچیده باشد به همان مقدار کدنویسی برای تست شاید کمی پیچیده شود.
یک فریمورک دیگر به نام Robotium است که رقیب سرسخت Espresso است اما در بیشتر موارد دیده شده است فریمورک Espresso هم راحت تر و همینطور قابل اطمینان تر است تجربه شخصی نشان داده تست کردن با Robotium وقت تلف کردن است ! و از این نگذریم که Espresso توسط Google توسعه داده شده است.

برخی از ویژگی های Espresso

  • بیش از 30 نوع تعریف کلیک برای شئی های مختلف
  • تست منطقی
  • تست رابط کاربری (UI)
  • 95 درصد مواقع درست کار می کند.

 
به زودی نحوه به کاری گیری از آن در پروژه را برای شما قرار میدهیم.
از لینک زیر می توانید به آموزش آن در آینده دسترسی پیدا کنید.
لینک آموزش Espresso در اندروید
 
این مقاله هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر