آموزش TypeWriterView در اندروید

سلام توسعه دهندگان گرامی در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش TypeWriterView در اندروید می پردازیم از TypeWriterView به منظور نمایش متن شبیه به تایپ توسط دستگاه Type Writter (ماشین تحریر قدیمی) مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه پیش نمایشی از آن را می توانید مشاهده کنید با ما همراه باشید.
 

 
یکی از خطاهایی که در این کتاب خانه دیده شده در صورت استفاده از یکی از متدهای این کتاب خانه به صورت پشت سرهم رشته ها به هم خواهید ریخت در ادامه به آن اشاره می کنیم.
برای اینکه این کتاب خانه را به پروژه اضافه کنید وارد فایل Gradle از نوع Module شده سپس در بخش dependencies خط زیر را قرار داده و پروژه را sync کنید.

پروژه را sync کنید قند شکن فراموش نشود.
بعد از اینکه پروژه sync شد View زیر را در فایل layout قرار دهید.

در بالا یک TypeWriterView تعریف شده است ویژگی خاصی نداره فقط bold کردیمش و در نظر بگرید برخی از ویژگی هایی که برای TextView پشتیبانی می شود.

در بالا ابتدا view مربوط به TypeWriterView را find کردیم بعد از اینکار برخی از متدهاش را استفاده کردیم که در ادامه توضیح داده می شود.
setDelay : به منظور تعیین delay زمانی بین هر کارکتر که می خواهد نمایش داده شود مورد استفاده قرار میگیرد.
setWithMusic : به منظور تعیین آن به شکل موسیقی خواهد بود.
animateText : متنی که می خواهید انیمیشن گیرید را در این بخش قرار دهید. (به صورت پشت سرهم از این متد استفاده نکنید رشته ها بهم خواهد ریخت )
removeAnimation : در بالا باید این بخش را حذف کنید چون این متد از TypeWriterView  باعث حذف انیمیشن می شود.
 
بهتر است شئی TypeWriterView  را با استفاده از کد ایجاد کنید تا اینکه از View آن در layout قرار دهید.
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر