آموزش دریافت ورودی در جاوا

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی جاوا به آموزش دریافت ورودی در جاوا می پردازیم برای دریافت ورودی در جاوا از کلاس Scanner می توان استفاده کرد در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از Scanner را در جاوا یاد گیرید.
 
راه های مختلفی برای دریافت ورودی وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را نام می بریم و نحوه استفاده از آنها را نیز بیان می کنیم.

  • کلاس Scanner
  • کلاس BufferedReader و InputStreamReader
  • کلاس DataInputStream
  • کلاس Console

نحوه استفاده از کلاس Scanner در جاوا

در بالا ابتدا کلاس Scanner را import کردیم سپس یک شئی یا Instance از Scanner ساختیم سپس با استفاده از متد next مقدار آن را دریافت می کنیم.

نحوه استفاده از کلاس BufferedReader و InputStreamReader

در بالا از دو کلاس استفاده کردیم یکی از آنها کارش خواندن و دیگری Buffer کردن آن است و در نهایت با استفاده از readline آن را دریافت کردیم داده دریافتی در اینجا همیشه به صورت رشته خواهد بود.

نحوه استفاده از کلاس DataInputStream

مثل قبل ابتدا یک کلاس Import شده سپس یک شئی (Instance) از کلاس DataInputStream ساخته و در نهایت با استفاده از برخی از متدهای آن مثل readInt و readString و… می توانیم رشته عدد یا کاراکتر را دریافت کنیم.

نحوه استفاده از کلاس Console

یکی از مبتدی ترین روش برای خواندن داده در بیشتر زبان های برنامه نویسی از قبیل C# و Java استفاده از کلاس Console است در این روش با استفاده از کلاس Console این کار انجام می شود.
 
در تمامی کالاس های بالا از System.in استفاده شده است به منظور دریافت ورودی در بیشتر موارد باید از این کلاس استفاده کرد.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر