آموزش Spinner به زبان کوتلین در اندروید

سلام دوستان و توسعه دهندگان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش Spinner به زبان کوتلین در اندروید می پردازیم قبلا با زبان برنامه نویسی کوتلین آشنا شدیم در این آموزش به نحوه استفاده از Spinner در کوتلین (Kotlin) خواهیم پرداخت علت استفاده از زبان کوتلین را نیز در مطالب قبلی بررسی کردیم با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از Spinner به زبان کوتلین (kotlin) را در برنامه نویسی اندروید یاد گیرید.
 

کوتلین (kotlin) چیست ؟

 

قبل از اینکه به ادامه این پست بپردازیم علت اینکه وب سایت ها دوست دارند کوتلین را کاتلین بنویسند رو هنوز متوجه نشدم 😐 علت اسرار رو نمیدونم عکس زیر رو بررسی کنید (حتی ویکی پدیا هم نوشته کوتلین نه کاتلین)


در یک پست این بخش را بررسی خواهیم کرد.
برای اینکه در کوتلین یک Spinner را پر یا لود کنیم از همان کلاس های قبل می توانیم استفاده کنیم.
 
ابتدا یک Spinner در Layout خود همانند زیر تعریف کنید.

در بالا یک Spinner قرار دادیم شما باید این رو در یک لایه قرار بدید مثل Linear , Relative و…
بعد از اینکار در فایل کوتلین ما که نام آن MainActivity.kt است کد های زیر را قرار میدهیم.

ابتدا ما باید یک آرایه از داده ها درست کنیم بعد از اینکار باید مثل قبل یک آداپتور ایجاد کنیم برای اینکار ما از layout های Default اندروید استفاده کردیم و در آخر به Spinner آداپتور را داده ایم. دو تا void یا متد یا fun داریم
onItemSelected : بررسی می کند کدام یک از آیتم ها انتخاب شده است.
onNothingSelected : اگر چیزی انتخاب نشده باشد وارد این متد یا fun می شود.
در کد بالا ما کلاس اصلی را از AdapterView.OnItemSelectedListener گسترش دادیم شاید دوست نداشته باشید این کار رو انجام دهید و بخواهید مستقیم باشد برای اینکار مثل زیر عمل کنید.
 

 
 
این آموزش هم به پایان رسید.
موفق باشید.
 

مطالعه بیشتر