آموزش ساخت Thread در Background در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان مثل همیشه با آموزش های برنامه نویسی اندروید بازگشتیم در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش ساخت Thread در Background در برنامه نویسی اندروید می پردازیم قبلا آموزش Thread را برای شما قرار داده بودیم در این آموزش با استفاده از کلاس های Thread و Handler یک ترد جداگانه درست می کنیم تا باعث memory leak نشود و همینطور در background کار انجام شود و باعث قفل شدن صفحه اصلی نشود در ادامه با ما همراه باشید.
 
از لینک زیر به منظور دسترسی به آموزش مبحث ترد می توانید استفاده کنید.

آموزش Thread در برنامه نویسی اندروید

 
ما در این آموزش یک تایمر ایجاد می کنیم که در هر یک ثانیه آپدیت خواهد شد پس در layout خود همانند زیر یک TextView تعریف کنید.

در بالا parent را هرجیزی دوست داشتید قرار دهید (مثل RelativeLayout و LineraLayout و…)
یک کلاس Utils میسازیم تا با استفاده از آن ساعت فعلی را به دست بیاریم پس یک کلاس به نام Utils.java ایجاد کرده و کدهای زیر را در آن قرار دهید.

در بالا با substring یک کاری کردیم تمامی کارکتر ها دو رقمی شوند چون مثلا ممکنه دقیقه بشود 0 ما آن را با یک شرط یک خطی به دو رقمی یعنی 00 تبدیل کردیم.
وارد بخش اکتیویتی می شویم.
ابتدا یک متود همانند زیر اضافه می کنیم.

در بالا حلقه while ما به صورت بی نهایت بار انجام می شود ! و اگر دقت کنید یک Thread گرفتیم سپس در آن از یک handler استفاده کردیم سپس با استفاده از متود post مربوط به handler یک عمل را ترد دیگر انجام می دهیم .
 
 
موفق باشید.

مطالعه بیشتر