متود در برنامه نویسی اندروید چیست ؟

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش متود در برنامه نویسی اندروید چیست ؟ خواهیم پرداخت هر متود می تواند به گونه ای کاری را برای ما انجام دهد در ادامه متود (Method) را به صورت جامع بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.
 
متود مجموعه از فیلدها (متغیر ها , شرط های منطقی )  هستند که باهم یک گروه را تشکیل داده اند و یک یا چند عملیات را انجام میدهد.
 
ابتدا به بررسی یک متود ساده می پردازیم

در بالا ما یک متود از نوع static داریم لزومی به static گرفتن آن وجود ندارد سپس نوع مقداری آن از نوغ int است یعنی خروجی که متود به ما خواهد داد برابر با int یا عدد صحیح می باشد در بالا نام متود ما برابر با programchi است این نام می تواند متفاوت باشد در داخل آن می توانیم عملیاتی را انجام دهیم مثلا دریافت دو مقدار از ورودی متود و سپس جمع آن , ادامه آموزش را بررسی کنید.
 

در بالا متود ما دو مقدار ورودی دارد بعد از اینکه ورودی ها داده شد برنامه مقدار کوچک تر را بر می گرداند.
برای اینکه نتیجه یک متود را بگیریم (منظور از نتیجه مقداری است که بعد از انجام عملیات return می شود) می توانیم مثل زیر عمل کنیم (در پایین ما از متودی که ساختیم استفاده کرده ایم)

 
برای اینکه در یک متود Overloading را انجام دهیم باید مقادیر یا پارامتر های ورودی را بیشتر کنیم یا نوع برگشتی را تغییر دهیم ولی باید نام آن همانند قبل باشد به مثال زیر توجه کنید(overloading یعنی ما تعداد پارامتر های ورودی را بیشرت کنیم یا نوع برگشتی را تغییر دهیم)

در بالا هم مقدار ورودی و هم مقدار برگشتی را تغییر دادیم وقتی نام programchi را وارد کنید هم می توانید به آن مقدار ورودی float و هم int دهید .
 
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر