10 دلیل برای انتخاب زبان جاوا

10 دلیل برای انتخاب زبان جاوا دلایل متفاوتی برای انتخاب زبان جاوا برای یادگیری وجود دارد شاید بتوان از دلایل عمده آن راحت بودن این زبان دانست در ادامه 10 دلیل برای انتخاب زبان جاوا را می توانید مطالعه کنید و شاید شما یکی از کسانی باشید که این زبان را به عنوان زبانی که آینده شما را میسازد انتخاب خواهید کرد ! در ادامه با ما همراه باشید.
 
اولین دلیل برای انتخاب زبان برنامه نویسی جاوا (java)

وجود منابع های رایگان و پولی بسیار زیاد برای یادیگری زبان جاوا

دلیل دوم

وجود فرصت های شغلی

یک جاوا کار متوسط به طور میانگین در ماه 5000 هزار دلار در آمد دارد و یک برنامه نویس جاوا حرفه ای تا 13000 هزار دلار در ماه درآمد دارد پس شاید جرقه ای در ذهن برخی افراد افتاده باشد که این زبان را انتخاب کنند.
دلیل سوم و مهمترین دلیل

Open Source بودن زبان جاوا

شاید از همه نظر مهم باشد شاید بپرسید چرا ؟ دلایل آن بسیار واضح است در صورتی که یک زبان Open Source یا متن باز باشد flexible (انعطاف پذیر) , extensible  (پلاگین گذیر) و system modular.
system modular چیست ؟
system modular سیستمی است که به منظور تقسیم سیستم به بخش های کوچکتر به نام modules یا Skids می شود این ویژگی باعث می شود به طور مستقل می تواند ایجاد شده و توسط سیستم های دیگر کار کند.

زبان جاوا oop یا زبان Object Oriented Programming است

زبان برنامه نویسی که بر پایه شئی نباشد کلا نباید مورد استفاده قرار گیرد ! چون اصلا منطقی نیست که شما مثلا یک کار رو که می توانید با یکسری شئی انجام دهید را توسط هزارن خط کد انجام دهید پس یکی از مزیت های زبان جاوا oop بودن آن است.

Api بیس بودن زبان جاوا

یکی از دلایل پیشرفت زبان جاوا وجود api های متفاوتی بود که هم توسط مردم و هم توسط متخصصین جاوا به آن اضافه شد در همین زمان نیز شما می توانید یک Api سفارشی بنویسید و از آن استفاده کنید.

IDE بسیار قدرتمند

اگر با زبان جاوا کار کرده باشید متوجه می شوید که چقدر IDE یا همان محیط توسعه قوی دارد شما هیچوقت نگرانی برای فراموش کردن متودها و دستورات آن نخواهید داشت .

استفاده جهانی از جاوا

شما در هر بخش که مشاهده کنید میبیند حداقل زبان جاوا در بخشی از آن سهیم است مثلا در موبایل ها کامپیوتر ها و کلی جای دیگر از این زبان استفاده می شود.

پشتیبانی از community بسیار بزرگ

با بیش از 10 میلیون توسعه دهنده در سطح دنیا جاوا توسط community هروز در حال توسعه دادن و بزرگ تر شدن است .

جایگاه جاوا در دنیای واقعی

اگر هنوز به نسبت به زبان جاوا شکاک هستید و تردید دارید بزارید بهتون بگم وب سایت هایی مانند Amazon , Facebook , LinkedIn و eBay از جاوا استفاده شده است و همینطور جاوا در زمینه های مانند IoT و Cloud نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

یادگیری آسان

زبان جاوا رو شاید در طی 2 تا 4 سال می توانید به صورت حرفه ای یادبگیرید این زبان syntax بسیار ساده ای دارد فقط کافی است چندین بار آنها را تمرین کند تا برای همیشه آنها در ذهن شما نقش ببندد.
 
موفق و پیروز باشید.

مطالعه بیشتر