آموزش آپلود فایل در برنامه نویسی اندروید

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش آپلود فایل در برنامه نویسی اندروید می پردازیم در اندروید امکان ندارد فایل را مستقیما آپلود کنیم و باید از یک واسط برای اینکار استفاده کنیم واسط ما در اینجا یک فایل php است که از آن برای آپلود استفاده می کنیم شاید بشه گفت در اینجا اندروید واسط است چون ادرس فایل توسط اپ به دست می آید و سپس یک request به وب سرور ارسال می شود در ادامه با ما همراه باشید.
ابتدا فایل php را ایجاد می کنیم نام این فایل برابر با UploadToServer.php است این فایل باید در سایت یا هاست شما ایجاد شود در صورتی که می خواهید local تست کنید می توانید از xampp یا برنامه های مشابه استفاده کنید.

در صورتی که این فایل ایجا کردید یک پوشه به نام uploads ایجاد کنید تا فایل ها که آپلود می شوند در آن قرار گیرد.  اگر سایت ما برابر با programchi باشد ادرس همانند زیر می شود.

و فایل آپلود شده در مسیر زیر قابل دسترسی خواهد بود البته در وب سرور خودتان در سرور ما چیزی به نام این فایل وجود ندارد.

 
حالا برویم به سراغ کد های اندروید
وارد AndroidManifest.xml شده و دسترسی های زیر را اضافه کنیم.

کد مربوط به activity_main.xml همانند زیر می شود.

حالا باید یک کلاس درست کنیم که مسیر را از حافظه برای ما برگرداند یعنی چیزی را ما انتخاب می کنیم
پس برای این کار یک فایل به نام FilePath.java ایجاد کرده و کد های زیر را در آن قرار دهید.

برای اینکه provider که باز می شود تا فایل را بگیرد در گوشی های مختلف پشتیبانی شود و یکسری بررسی های کلی برای اینکه متوجه بشویم چه نوع فایلی انتخاب می شود و یا اینکه کاربر حافظه اصلی آن قابل دسترسی است و mount شده باشد.
و در آخر هم کد مربوط به MainActivity.java همانند زیر می شود.

در بالا تمای بخش ها که ممکن بود به خطا بخورد بررسی شده است مثل آپلود ناموفق یا کرش دادن سرور در هنگا آپلود و stable بودن سرور برای آپلود همه چیز با کمی دقت آن ها را خواهید دید.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و موید باشید.

مطالعه بیشتر