آموزش به دست آوردن IMEI در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش به دست آوردن IMEI در برنامه نویسی اندروید می پردازیم در ادامه توضیح خواهیم داد که IMEI چیست و به چه دردی می خورد با ما همراه باشید.
IMEI چیست؟
IMEI در واقع بر‌گرفته از عبارت “International Mobile Equipment Identity” یا «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» است. هرگاه گوشی می‌خرید احتمالاً بر روی جعبه یا حتی رسید خرید دیده‌اید که این کد نوشته شده‌ است. اگر هم گوشی خود را برای تعمیر به نمایندگی برده باشید، حتما بسیار مشاهده کرده‌اید که این کد را روی برگه‌ گارانتی هم می‌نویسند.
IMEI استاندارد، همین طور که پیش‌تر گفته‌ شد، یک کد ۱۴ رقمی به همراهی ۲ رقم کد “SV” ‌یا “Software Version” که بیشتر در دستگاه‌های جدید دیده می‌شود. هدف استفاده از IMEI، برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه است. اگر خدای نکرده گوشی‌تان گم شد، می‌توانید با دادن این کد به اپراتور، گوشی‌تان را مسدود کنید تا احیاناً از آن سوء استفاده نشود. پلیس هم معمولاً گوشی‌های دزدیده شده را با IMEI آن‌ها طبقه‌بندی و ردیابی می‌کند.
 

کجا از آن استفاده می شود ؟

همان طور که پیشتر توضیح داده شد برای مسدود سازی در شبکه کاربرد دارد به طور مثال هم اکنون در اینستاگرام این قابلیت پیاده سازی شده است تا حالا از خودتان پرسیده بودید چرا فقط می توان 10 اکانت با یک گوشی در اینستاگرام ایجاد کرد ؟! علت آن همین IMEI است که در صورتی که شما 10 حساب کاربری ایجاد کنید دیگر قادر به ساخت حساب کاربری نخواهید بود.
 
ابتدا شما باید دسترسی مورد نیاز برای استفاده از این قابلیت را در AndroidManifest.xml تعریف کنید.
پس وارد آن شده و خط زیر را اضافه کنید.

وارد layout خود شده و کد های زیر را قرار دهید.

سپس وارد اکتویتی خود شده و کد زیر را قرا دهید.

به همین ساگی کد IMEI دریافت شد.
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و موید باشید.

مطالعه بیشتر