آموزش ایجاد انیمیشن برای اکتیویتی در اندروید

امتیاز 4.67 ( 3 رای )

سلام دوستان در این سری از اموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش ایجاد انیمیشن برای اکتیویتی در اندروید می پردازیم از اندروید 5 به بعد زمانی که یک برنامه اجرا می شود با یک انیمیشن پیشفرض که در گوشی تعریف شده است برنامه اجرا می شود در صورتی که بخواهیم این انیمیشن را تغییر دهیم می توانید از این آموزش استفاده کنید در ادامه با ما همراه باشید.
ما قبلا تمامی فایل مربوط به انیمیشن های مختلف را قرار داده بودیم از لینک زیر برای مراجعه به آنها می توانید استفاده کنید.
لینک کد های انیمیشن
در اینجا دیگر کد های قبلی را قرار نمیدهیم همانند آموزش قبل هر کدام از انیمیشن ها را که دوست داشتید از آنجا بردارید و در اینجا استفاده کنید.
ساده ترین شکل استفاده از انیمیشن همانند زیر است این انیمیشن برای زمانی است که کاربر می خواهد وارد برنامه شود .

در بالا دقت کنید بعد از super.onCreate باید overridePendingTransition قرار گیرد و دو تا ورودی دارد اولی انیمیشنی است اولی یا ورودی که به آن انیمیشن آغاز می گویند و دومی هم انیمیشن خروج باید آموزش قبلی را مطالعه کنید تا اولین انیمیشن و دومین انیمیشن را تنظیم  کنید البته ما از انیمیشن های داخلی خود اندروید استفاده کردیم ولی اگر می خواهید سفارشیش کنید آموزش قبلی را مطالعه کنید.
برای اینکه برای اکتیویتی ها دیگه هم از آن استفاده کنید به طور مثال هنگام باز کردن یک Intent جدید می تونید مثل زیر عمل کنید.

کافی است کد بالا رو بعد از اجرا intent قرار دهید. دقت کنید شما باید یک پوشه به نام anim درست کنید و انیمیشن های خودتان را در آن قرار دهید نحوه ایجاد انیمیشن را قبلا قرار داده ایم
 
اگر بخواهیم یک مثال ساده از انیمیشن های که دفعه پیش برای شما قرار دادیم بزنیم .
ابتدا دوتا فایل انیمیشن درست می کنیم اولی به نام fadein.xml

و دومی به نام fadeout.xml

و نحوه استفاده از آن به شکل زیر می شود.

 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق و موید باشید.
 

مطالعه بیشتر