آموزش اتصال به دیتابیس Mysql در برنامه نویسی اندروید (بخش دوم)

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

سلام دوستان در این سری از آموزش برنامه نویسی اندروید به آموزش اتصال به دیتابیس Mysql در برنامه نویسی اندروید (بخش دوم) می پردازیم در جلسه قبل با استفاده از php ارتباط بین دیتابیس را برقرار کردیم در این بار به ساخت رکورد می پردازیم به دو روش می توانیم رکورد بسازیم یک با استفاده از wizard یا با استفاده از کد sql وارد دیتابیس قبلی که ساختیم شده (از قسمت پنل سمت چپ می توانید آن را انتخاب کنید) بعد از اینکه دیتابیس را انتخاب کردید وارد تب sql شده و کد زیر را قرار دهید.

کد بالا یک جدول به نام products ایجاد می کند یک آیدی از نوع int (عددی) ایجاد می کند که کلید اصلی و auto_increment می باشد  یک فیلد دیگر به نام name از نوع کارکتر ایجاد می شود که طول آن 100 و نمی تواند خالی باشد. فیلد های از این نوع ساخته می شود سپس یک زمان برای هر فیلد استفاده می شود.
حالا باید یک فایل php به نام create_product.php ایجاد کنید اگر یادتان باشد ما این کارها را در xammp انجام می دهیم پس فایل را در مسیر زیر ایجاد کنید و کد زیر را در آن قرار دهید.

در بالا ابتدا بررسی می شود که متود هایی که به این فایل post می شود شامل ورودی های name  price  و description هست یا خیر نتیجه کلی در اخر به صورت json برگردانده می شود در صورتی که سه ورود داشتیم و سه ورودی درست بودند مقادیر زیر برگشت داده خواهند شد.

در صورتی که مقدار ورودی کم باشد json به شکل زیر برگشت می کند.

در صورتی که خطای غیر منتظره اتفاق بیفتد

در کد php بالا بعد از دریافت مقادیر ورودی در دیتابیس insert می شود از mysql_query برای insert استفاده شده است.
 
این بخش از آموزش هم به پایان رسید ادامه آموزش در بخش های بعدی.
 
موفق و موید باشید.

مطالعه بیشتر