آموزش کار با PackageManager در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش های برنامه نویسی اندروید به آموزش کار با PackageManager در برنامه نویسی اندروید می پردازیم از package manager برای به دست آوردن ورژن اپلیکیشن , زمان نصب اپلیکیشن , زمان آپدیت اپلیکیشن به دست آوردن عکس اپلیکیشن به دست آوردن لیست اپلیکیشن های نصب شده و کلی کار خارق العاده دیگر که در ادامه آنها را فرا خواهید گرفت با ما همراه باشید.
دریافت ورژن اپلیکیشن (Application version)
برای این کار می توانیم از کد زیر استفاده کنیم.

برای استفاده آن را در قبل از آخرین آکولاد قرار دهید سپس آن را قراخوانی کنید می توانید آن را در یک رشته ذخیره کنید. برای فراخوانی از کد زیر استفاده کنید.

به دست آوردن زمان نصب و زمان آپدیت اپلیکیشن

در ابتدا یک instance از PackageManager ایجاد کرده سپس با استفاده از Packageinfo مقدار هایی رو که می خواییم به دست بیاریم رو در متغیر آن یعنی info میریزیم سپس با استفاده از ویژگی هایی مانند firstInstallTime برای دریافت زمان نصب و از lastUpdateTime برای به دست آوردن زمان آخرین آپدیت استفاده می شود.
به دست آوردن عکس برنامه ها

در بالا ما یک void از نوع private داریم که ورودی آن دو مقدار است یک نام پکیج و دومی context (قبلا context را توضیح داده ایم در سایت سرچ کنید.) و در پایین تر یک متغیر Drawable که به صورت پیشفرض برابر  آن را با null (خالی) قرار داده ایم و سپس با استفاده از Packagemanger عکس آن را به دست آورده ایم حال نحوه استفاده از آن به چه شکل است ؟ همانند پایین عمل کنید.

در صورتی که this خطا داد از این کد ها استفاده کنید

YourActivity می شود اکتویتی که شما در آن هستید.
به دست آوردن لیستی از اپلیکیشن های نصب شده

با کد بالا لیست تمامی اپلیکیشن ها در برای شما در list قرار می گیرد.
 
این آموزش هم به پایان رسید .
 
موفق باشید.

مطالعه بیشتر