سئو کردن اپلیکیشن موبایل

امتیاز 3.00 ( 1 رای )

سلام دوستان در این سری از آموزش های کاربردی به آموزش سئو کردن اپلیکیشن موبایل می پردازیم ما اولین منبعی هستیم که در حال آموزش این مبحث باشیم شاید کمی تعجب کرده باشید مگر می شود اپلیکیشن موبایل رو هم سئو کرد ؟! بهتر است ابتدا با خود سئو آشنا شویم شاید دوستانی باشند که ندانند سئو چیست با ما همراه باشید.
اینطور که ویکیپدیا نوشته است سئو یا بهینه سازی موتور جسنجو یک روند مناسب برای بهبود دید یک وب سایت یا یک صفحه وب یا یک اپلیکیشن موبایل  در نتایج یک موتور جستجو است. معمولا وب سایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند این مورد برای اپلیکیشن های موبایل هم صادق است . « سئو » یک سایت شامل زیادی میشود که توسط موتور های جستجو بررسی و بازبینی می شود.
به طور معمول موتور های جستجو بیشتر وقت خود را در حالی بررسی سایت شما هستند و موتور خای جستجو فقط به Text سایت شما کار دارند شاید بهتر باشد دیگر از این بخش فاصله بگیریم چون سئو هم خیلی پیچیده و هم خیلی طولانی است که از حوصله این مبحث خارج است.
 
سئو اپلیکیشن موبایل به این معنی است که زمانی اپ شما در Google Play قرار گرفت وقتی شما نام اپ خود را سرچ کردید صفحه اول گوگل بیاید البته این زمانی است که شما اپ خود را در Google play قرار دهید و زمانی که در اپلیکیشن گوگل پلی نام اپ خود را سرچ کردید اپ شما آخرین اپ نباشد بلکه در نتایج یک تا سوم باشد. این خیلی نتیجه ی خوبی برای شما خواهد داشت. میانگین نصب اپلیکیشن در گوگل پلی خیلی بالاست به طور مثال اگر شما یک اپی را که در کافه بازار قرار داده اید و دیده نشده است به طور مثال 100 تا دانلود خورده است با قرار دادن آن در گوگل پلی اپ شما نزدیک به 5000 دانلود خواهد خورد علت آن هم خیلی واضح است کافه بازار را فقط 30 میلیون نفر نصب کرده اند اما Google play را حدودا 1.3 میلیون نفر نصب کرده اند (این عدد تقریبی است خیلی بیشتر از اینها است) پس در کل Google play خیلی بهتر است اما یکسری مزایا و یکسری معیاب هم دارد که در ادامه به آنها می پردازیم
مزایا

  • حدودا 1.5 میلیون نفر نصبش کردن !
  • جز مارکت های امن به حساب می آید.

معایب

  • به خاطر تحریم های لحظه ای نمیشه روش حساب کرد (هر لحظه ممکن است از طرف کشور های خارجی بسته شود)
  • ممکن است توسط کشور خودمان فیلتر شود (به خاطر محتوای بدی که توش وجود دارد)
  • هزینه حدودا 100 دلاری دارد (اکانت توسعه دهنده گوگل پلی حدودا 25 دلار است اما با یکسری vps و ایپی بالای 100 دلار برای آدم آب می خورد)

معایب و مزایای مارکت های ایرانی
مزایا

  • ایرانی بودنش (شاید برنامه ما فقط برای ایرانی ها ساخته شده باشه)
  • هزینه بسیار کم . شما با زیر 10 هزار تومن می توانید حساب توسعه دهنده داشته باشید.
  •  نداشتن سواد کافی مردم (شما هر اپی را می توانید ایجاده کرده به فروش برسانید )

معایب

  • دزدیده شدن ایده در یک تا دو ساعت (فقط کافی است یه ایده بسیار جالب شما داشته باشید سریع توسط افراد سودجو دزدیده می شود امتحانش مجانی است )
  • دیده نشدن برنامه شما ! بیشتر مارکت های ایرانی سیاست های دارند که کم کم با آنها آشنا می شوید (سیاست های جالبی نیستند)

خیلی دیگر از مبحث اصلی خارج شدیم
برای بخش های مختلف اپ خود

قرار دهید ! این کار باعث می شود اپ شما در نتیجه جستجو ها در صفحه اول باشد.
راه کار دوم محبوبیت خود را از طریق سرچ های ارگانیک افزایش بدید
از طریق سایت خودتان یا سایت های مختلف به اپتان لینک کنید.
برای اپلیکیشن خودتان QR درست کنید.
اپلیکیشن را بروی گوشی دوستانتان نصب کنید.
از سرویس Analytics در اپ استفاده کنید (آموزشش در سایت موجود است سرچ کنید)
 
این آموزش هم به پایان رسید.
 
موفق باشید.

مطالعه بیشتر